Reklama – Wszystkie wiadomości
SPÓR / Promowali piwo wizerunkiem pielęgniarki. Narazili się Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych
Rada Etyki Reklamy przychyliła się do skargi Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych, która dotyczyła reklamy piwa "The Nurse" Browaru Brokreacja. Poszło o wizerunek pielęgniarki, który - zdaniem NIPiP - dyskryminuje kobiety wykonujące zawód pielęgniarki.
INTERNET / Wirtualna Polska wchodzi na rynek z nowym produktem reklamowym. Zaprezentowała WP Sales Booster
Pandemia wywołała duże zmiany na rynku. Swoją odpowiedź na wzrost zainteresowania e-handlem ma Wirtualna Polska, która wprowadziła nowy produkt reklamowy. Rzuca wyzwanie Google i Facebookowi. Przy okazji prezentacji wyników, zarząd przedstawił nowego redaktora naczelnego wp.pl.
TELEWIZJA / Filmy i reklamy po nowemu. Nadawcy i operatorzy dodatkowo zarobią
Od przyszłego roku możliwe ma być profilowanie treści telewizyjnych pod preferencje widza. Oznacza to, że nie będzie on już karmiony tą samą papką, a operatorzy i nadawcy dodatkowo zarobią.
MEDIA / PKO BP promuje się dzięki piłce nożnej. Ekwiwalent reklamowy to 317 mln zł
PKO Bank Polski jest sponsorem tytularnym rozgrywek piłkarskiej Ekstraklasy. Z tego tytułu w sezonie 2019/2020 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości około 317 mln zł.
GIEŁDA / Agora z dużą stratą. Ale są też dobre wieści
Agora, wydawca "Gazety Wyborczej" oraz właściciel kin Helios, odnotowała w drugim kwartale 41 mln zł straty netto. Agora przewiduje, że frekwencja w kinach w Polsce będzie w tym roku o 50 proc. niższa niż rok temu. Szacuje też, że rynek reklamy skurczy się mniej, niż prognozowano kilka miesięcy temu.
PREZENTY / Rzecznik MŚP chce zmian w opodatkowaniu prezentów
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw chce zwiększenia limitu nieewidencjonowanych prezentów.
MEDIA / Polskie Radio traci. Odchodzą reklamodawcy
Odejście reklamodawców i dziennikarzy i bałagan na antenie radiowej "Trójki" to, jak pisze "Rzeczpospolita", efekt próby politycznego podporządkowania rozgłośni. Straty, jak ocenia dziennik, sięgają 6 mln złotych miesięcznie.
PRAWO / 37 aptek i 37 tys. zł kary. A wszystko przez jeden wywiad
Właściciel sieci aptek Ziko ma zapłacić 37 tys. zł kary za wywiad jakiego udzielił w 2018 roku miesięcznikowi "Forbes." Śląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny uznał, że publikacja ta naruszyła zakaz reklamy aptek. Wysokość kary ustalono na podstawie liczby aptek Ziko działających na Śląsku.
TVN / 99 tys. złotych za reklamę. TVN pokazuje cennik
Najdroższą pozycją w cenniku TVN jest lokowanie produktu w programie "Kuba Wojewódzki". Product placement w "Co za Tydzień" jest z kolei najtańszy.
RYNEK REKLAMY / Mniej reklam w telewizji. Nadawcom radiowym pomogły kampanie banków
Po ogłoszeniu lockdownu Polacy zasiedli przed telewizorami, jednak mimo wyższej oglądalności reklamodawcy zmniejszyli budżety na kampanie telewizyjne. W pierwszym kwartale wzrosły wydatki jedynie na reklamę internetową oraz radiową. Stosunkowo dobra sytuacja radia to w dużej mierze zasługa kampanii banków – wynika z raportu Publicis Groupe.
MARKETING / Marketing. Na czym polega? Co to jest marketing?
Każda firma, niezależnie od tego czym się zajmuje, musi postawić na marketing, jeśli chce zarabiać pieniądze. Sprawdź czym jest marketing i jakie jego formy są najbardziej opłacalne.
OLX / OLX wycofuje reklamy z Trójki po zamieszaniu z piosenką Kazika
Trójka nie będzie uwzględniana w najnowszych kampaniach reklamowych OLX - Nie chcę umieszczać marki w pewnych kontekstach, które mi z biznesowego punktu widzenia nie pasują - stwierdził szef marketingu OLX.pl.
KORONAWIRUS / Koronawirus. Epidemia to dobry czas dla reklamodawców
Społeczna kwarantanna zmusza większość osób do pozostawania w domu. A to oznacza więcej czasu spędzanego w internecie czy przed telewizorem i większą oglądalność reklam - wynika z analizy Gemius.
KORONAWIRUS / Firmy internetowe gotowe do walki z koronakryzysem. IAB apeluje do reklamodawców o niewstrzymywanie budżetów reklamowych
"Ostatnie tygodnie wyraźnie pokazały, że żyjemy w złożonym systemie naczyń połączonych, gdzie destabilizacja jednego elementu prowadzi do perturbacji w innych jego częściach" - pisze Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Jak dodaje, metodą wychodzenia z kryzysu powinna być digitalizacja gospodarki. Ta nie może się jednak odbyć bez budżetów reklamowych.
FARMACJA / GIF wstrzymuje reklamę Neosine Forte. Mogła wprowadzać w błąd w sprawie koronawirusa
Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję wstrzymującą emisję telewizyjną reklamy leku Neosine Forte firmy Aflofarm. Spot sugerował, że lek może uchronić przed chorobą COVID-19, co jest wprowadzeniem odbiorców w błąd.
USŁUGI / Usługi graficzne - kiedy i dlaczego warto z nich skorzystać?
Najlepszej jakości usługi z zakresu grafiki mogą być kluczowe w budowie wizerunku firmy. Dlaczego wizualna strona marketingu jest tak ważna? Z jakich usług graficznych warto korzystać i gdzie znaleźć specjalistów tej branży?
KORONAWIRUS / "Ochrona przed koronawirusem". Tak polska firma promuje swój preparat. GIS wkracza do akcji
Polska firma Genoscope sprzedaje swój preparat jako "ochronę przed kononawirusem". GIS zleci kontrolę w tej sprawie - dowiaduje się money.pl. Bo oferowany preparat to nie lek, a suplement. - Takie środki mają identyczny status jak żywność - podkreśla rzecznik Głównego Inspektora Sanitarnego.
MEDIA / Reklama kierowana tylko do ciebie. To rynek wart 15,6 mld dol.
Zamiast wspólnego dla wszystkich bloku reklamowego, przekaz szyty pod konkretnych widzów. To właśnie najbliższa zmiana na rynku medialnym. Polscy nadawcy testują nowe możliwości.