Oszuści w sieci nie próżnują. Wystarczy chwila nieuwagi, kliknięty link, ściągnięty na komputer niewielki plik, by nasze cenne dane jak numer PESEL, dane karty kredytowej dostały się w niepowołane ręce.
- Oszuści są aktywni w Internecie, ale również potrafią wyciągnąć od nas wrażliwe informacje przez telefon – mówił Sebastian Ferdyn, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa NBP, podczas 6. Edycji odbywającego się w Warszawie Kongresu 590. - Istotne jest, aby te osoby były przez nas zweryfikowane. To na nas ciąży ta odpowiedzialność, jako na użytkowniku usług cyfrowych.
Ferdyn przypomina, że Narodowy Bank Polski nie obsługuje klientów indywidualnych, nie prowadzi rachunków dla osób indywidulanych, w związku z tym, jeśli ktoś kontaktuje się z nami i podaje za osobę z NBP, jest co do zasady niewiarygodny.
Mecenasem akcji jest: Kongres590