Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Koordynatorzy w izbach skarbowych pomogą w pomocy humanitarnej

0
Podziel się:

Ministerstwo Finansów każdej izbie administracji skarbowej wyznaczyło koordynatorów ds. pomocy humanitarnej dla Ukrainy. Ma to zapewnić sprawną obsługę planowanych transportów z pomocą humanitarną. MF uruchomiło także specjalny adres e-mail, na który można przesyłać pytania lub wątpliwości dotyczące odpraw transportów z pomocą dla Ukrainy.

Koordynatorzy w izbach skarbowych pomogą w pomocy humanitarnej
Ministerstwo Finansów chce ułatwić pomoc humanitarną (PAP, Darek Delmanowicz)

Polskie Ministerstwo Finansów wyznaczyło w każdej izbie administracji skarbowej koordynatorów ds. pomocy humanitarnej dla Ukrainy. Ma to zapewnić sprawną obsługę planowanych transportów z pomocą humanitarną.

"Będą oni koordynować działania organów celnych w zakresie objęcia towaru procedurą wywozu w oddziale celnym, jak i awizacji planowanego konwoju w oddziale celnym na przejściu granicznym, przez które planowane jest wyprowadzenie konwoju" – podało Ministerstwo Finansów w poniedziałkowym komunikacie.
Zobacz także: Rosja gotowa na sankcje. "Rezerwy sięgają 700 mld USD"

Akcja #PomagamUkrainie

Resort finansów, że podmioty, organizacje i instytucje organizujące i wysyłające konwoje humanitarne na Ukrainę powinny przede wszystkim współpracować z Ministerstwem Spraw Zagranicznych w ramach akcji #PomagamUkrainie — koordynacja pomocy humanitarnej. Resort wskazał także, że została uruchomiona strona pomagamukrainie.gov.pl, za której pośrednictwem będzie koordynowana pomoc.

MF uruchomiło także specjalny adres e-mail pomagam.ukrainie@mf.gov.pl, na który można przesyłać pytania lub wątpliwości dotyczące odpraw transportów z pomocą dla Ukrainy.

Na tej stronie dostępny jest formularz zgłoszeniowy dla wszystkich zainteresowanych pomocą Ukrainie. Mogą oni również zgłaszać się do najbliższego oddziału celnego, w którym otrzymają informacje o niezbędnych formalnościach celnych.

Jak wyjaśniono w komunikacie, z zasady w transporcie drogowym objęcie procedurą wywozu nie odbywa się w oddziale celnym granicznym, tylko realizowane jest w wewnętrznych placówkach celnych.

"Kontaktując się z oddziałem celnym należy przede wszystkim przekazać wykaz towarów, które mają zostać objęte konwojem humanitarnym. Umożliwi to Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) przekazanie zwrotne informacji, czy towary te mogą być przedmiotem pomocy humanitarnej. Pozwoli też na określenie listy dokumentów, jakie powinny zostać przedstawione organowi celnemu. Towary wysyłane w ramach pomocy humanitarnej muszą zostać objęte procedurą wywozu w systemie AES/ECS2. Dlatego niezbędne jest przekazanie do tego systemu elektronicznego zgłoszenia celnego w postaci pliku XML. Eksportowane towary nie podlegają cłu ani należnościom podatkowym" – stwierdzono w komunikacie MF.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)