Notowania

lpp
17.02.2020 16:14

Koszula w ekokopercie. LPP żegna plastikowe opakowania na rzecz bardziej przyjaznych środowisku

Kartonowe koperty, papierowe woreczki do złudzenia przypominające folię i bibuła z makulatury. Polski producent odzieży testuje kolejne opakowania, które jeszcze w tym roku będą wykorzystywane w sprzedaży internetowej. To kolejny krok na drodze do całkowitej eliminacji plastikowych odpadów niepodlegających obiegowi zamkniętemu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(LPP)

Od 2017 roku LPP konsekwentnie pozbywa się plastiku używanego w opakowaniach. W ciągu 2,5 roku firma wdrożyła ponad 300 projektów, dzięki którym zmniejszyła zużycie plastiku w wysyłanych do klientów paczkach aż o 250 ton. W tym roku gdański producent odzieży planuje wdrożyć kolejne innowacje.

Cel jest ambitny. Za 5 lat wszystkie wykorzystywane w firmie opakowania plastikowe mają się nadawać do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Dotyczy to nie tylko opakowań wykorzystywanych w sklepach, ale też używanych w sprzedaży internetowej czy operacjach logistycznych. Jest o co walczyć. Tylko w 2019 roku do klientów powędrowało 7,5 mln paczek.

LPP jest pierwszą polską firmą, która przystąpiła do globalnej inicjatywy Plastics Economy Global Commitment. Celem międzynarodowego porozumienia jest całkowita eliminacja plastikowych odpadów niepodlegających obiegowi zamkniętemu. Inicjatywę, do której przyłączyło się już ok. 400 organizacji i firm z całego świata, wspiera m.in. ONZ i WWF.

Koperty bez wypełniaczy

W sprzedaży internetowej LPP wykorzystuje obecnie opakowania w jedenastu różnych rozmiarach, dostosowanych do wielkości składanych przez klientów zamówień. To pozwala znacznie ograniczyć ilość stosowanego wypełniacza oraz zmieścić w transporcie jeszcze więcej mniejszych opakowań. A taka optymalizacja wpływa z kolei na ograniczenie śladu węglowego, generowanego przez przewozy firmy.

Jeszcze w tym roku w kanale e-commerce pojawią się kolejne trzy rozwiązania. Pierwsze to opakowania przypominające koperty. Ich wielkość będzie można dostosować do rozmiarów towaru.

– Zamierzamy je wykorzystywać przy niedużych wysyłkach. Nowe opakowania pozwolą niemal całkowicie wyeliminować wypełniacze stosowane do przygotowania tego rodzaju zamówień. Do ich produkcji zużyjemy też mniej papieru – zwraca uwagę Sylwester Dmytriwski, E-commerce fulfillment general manager LPP.

Zamknięcie koperty, podobnie jak w obecnie wykorzystywanych opakowaniach, pozwoli nie tylko na bezpieczną wysyłkę paczki do klienta, ale też na jej ponowne wykorzystanie przy okazji ewentualnego zwrotu.

Woreczki na kolczyki

Kolejna nowość to papierowe woreczki, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak… plastikowe.

– To papier pozyskany z makulatury. Opakowanie będziemy wykorzystywać do produktów, które mogą zahaczać i niszczyć pozostałe rzeczy umieszczone w przesyłce – zdradza Sylwester Dmytriwski.

W specjalnych woreczkach jeszcze w tym roku wysyłana będzie do klientów biżuteria czy odzież z cekinami. W nowych opakowaniach pracownicy LPP umieszczać też będą produkty składające się z kilku elementów, np. dwuczęściowe stroje kąpielowe czy piżamy.

– W ten sposób zyskamy pewność, że wszystko w nienaruszonym stanie dotrze do klienta – zapewnia Sylwester Dmytriwski.

Ostatnia testowana w sprzedaży internetowej innowacja to tzw. opakowania premium dla flagowej marki LPP – Reserved.

– Również w tym roku część produktów będzie zawijana w pochodzącą z recyklingu bibułę, przytrzymywaną jedynie papierową naklejką pozyskiwaną podobną metodą – tłumaczy Sylwester Dmytriwski.

Dla ludzi, dla ziemi

W tej chwili przy wysyłce paczek do klientów LPP korzysta jeszcze z ostatnich partii plastikowych wypełniaczy, jednak już niedługo z firmy całkowicie znikną folie bąbelkowe i plastikowe poduszki z powietrzem.

Zmiany w opakowaniach są częścią strategii zrównoważonego rozwoju "For People. For Our Planet", którą firma przyjęła na lata 2020–2025 i sukcesywnie wprowadza w życie.

Jej celem jest znaczące ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko poprzez mądrą produkcję i lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw.

Strategia zakłada zmiany w kluczowych obszarach działalności firmy począwszy od projektowania i produkcji poprzez dystrybucję, sieć sprzedaży po zarządzanie budynkami.

Artykuł powstał we współpracy z marką LPP

Tagi: lpp, ekologia, opakowania
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
11-02-2020

weraŚwietnie, czekamy na podobne ruchy pozostałych salonów odzieżowych

13-02-2020

ErnestBardzo dobra decyzja

11-02-2020

JolantaBrawo.!

Rozwiń komentarze (24)