Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Kraków przyjął uchwałę krajobrazową. Zniknąć może nawet 70 proc. reklam

4
Podziel się:

Koniec grodzenia osiedli, wielkich krzykliwych reklam w centrum i banerów latami zasłaniających całe elewacje budynków. Kraków zadba o krajobraz miasta.

Kraków wydał wojnę wszechobecnym reklamom.
Kraków wydał wojnę wszechobecnym reklamom. (East News, M.Lasyk/REPORTER)

Kraków wziął się za wszechobecne reklamy. Rada miasta przyjęła uchwałę krajobrazową - donosi "Radio Kraków". Miasto podzielone zostały na trzy strefy,w których ściśle określone są zasady stawiania billboardów, wywieszania reklam itd. Najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczyć będą Starego Miasta, Nowej Huty i Śródmieścia.

Z analizy przeprowadzonych miasta na najważniejszych trasach komunikacyjnych i ulicach wynika, że ok. 70 proc. z reklam nie spełniałoby standardów zaproponowanych w uchwale krajobrazowej - donosi radio. Według władz Krakowa, trudno jednak dokładnie ocenić, ile reklam istniejących obecnie jest nielegalna albo nie spełnia wymogów.

Zobacz także: Zakaz handlu dobija mniejsze sklepy:

Według nowych standardów billboardy mogą mieć powierzchnię 12 lub 18 m kw. Wielkopowierzchniowe reklamy na całe elewacje budynków będą mogły wisieć jedynie w czasie prowadzenia robót budowlanych, ale nie dłużej niż przez 12 miesięcy i nie częściej, niż co siedem lat - donosi Radio Kraków.

Prócz tego ustawa zakazuje grodzenia nowo powstających osiedli. Uchwała zacznie obowiązywać od początku lipca.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
aneta
4 lata temu
czy : powrót szarych miast - komuna wraca ale jaja a miała być hameryka .
marek
4 lata temu
Brawo,Ci którzy chcą się grodzić wypad z miasta.
Dyszel sam pr...
4 lata temu
Co konia obchodzi dokąd wóz jedzie...
Tom
4 lata temu
Wszystko po to by agencje reklamowe zarobiły wiecej