Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
HTO
|
aktualizacja

LeBron James buduje swoje imperium. Oto przepis na bycie miliarderem

4
Podziel się:

LeBron James, koszykarz Los Angeles Lakers, jeszcze jako aktywny sportowiec dorobił się fortuny, co pozwoliło mu zaistnieć w gronie miliarderów - donosił magazyn "Forbes". Na sukces przyczyniły się nie tylko kontrakty z klubami sportowymi, ale lukratywna współpraca z markami modowymi.

LeBron James buduje swoje imperium. Oto przepis na bycie miliarderem
LeBron James to nie tylko zasłużony sportowiec, ale także ikona mody (Getty Images, Contributor, Steve Russell)

LeBronowi Jamesowi udało się coś, czego nie dokonał żaden inny gracz NBA - został miliarderem jeszcze w czasie aktywnej kariery koszykarskiej. Do tej pory udało się to tylko Michaelowi Jordanowi, ale dopiero w 2014 r. - ale wiele lat po tym, jak już zakończył sportową karierę.

Oczywiście, James ma talent, który został dostrzeżony nie tylko przez prominentnych działaczy sportowych, ale także przez branżę modową. Popularność i sława, jaką może się poszczycić koszykarz, sprawiają, że jest idealnym ambasadorem marek odzieżowych i napędza wielomilionowy biznes.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Żużel. Jason Doyle wyjawił, kiedy Cellfast Wilki pierwszy raz skontakowały się z nim

Koszykarze przekształcili sport w biznes

Początek ścisłego związku mody z koszykarzami NBA upatruje się w czasie Igrzysk Olimpijskich w 2008 r., które odbyły się w Pekinie. To właśnie wtedy LeBron James otrzymał od początkującej firmy Beats słuchawki. Po tym, jak świat zobaczył koszykarza w produkcie marki, sprzedaż w małej firmie ruszyła z kopyta. Prezes Beats, Luke Wood powiedział w rozmowie z esquire.com, że trudno określić wpływ LeBrona Jamesa na rozwój przedsiębiorstwa, ale od tego momentu firma zaczęła prężnie się rozwijać.

Jak można przeczytać na esquire.com, ten przykład współpracy z początkującą firmą sprawił, że branża zaczęła wykorzystywać sportowców jako narzędzie marketingowe. To idealna okazja do reklamy marek, które dopiero wchodzą na rynek i są zdecydowanie mniejsze niż np. Adidas czy Nike.

Sukces koszykarza to zasługa stylistki

Zanin Lebron James stał się ikoną mody, rozpoczął współpracę ze stylistką, Rachel Johnson. W wywiadzie dla amerykańskiego Insidera powiedziała, że poznała sportowca przez Jay-Z, a praca z koszykarzem sprawiła, że udało się całkowicie zmienić sposób, w jaki ubierają się obecnie gwiazdy NBA.

Stylistka uświadomiła Jamesowi, że jeśli chce zaistnieć w świecie mody, to musi nosić rozpoznawalne marki. W tym celu wspólnie odwiedzali domy mody po to, aby podczas spotkań z mediami lub przed kamerą wyglądał tak, jak każdy inny dobrze ubrany aktor - czytamy na Insiderze.

Social media to narzędzie reklamowe

LeBron James jest idealnym narzędziem marketingowym. - Prawie nie ma znaczenia, co robi, ponieważ jest tak dobry, że wszyscy i tak będą zwracać na niego uwagę - mówi Josh Luber, założyciel StockX.

Oficjalne konto koszykarza na Instagramie obserwuje ponad 600 tys. użytkowników. Współpraca z markami modowymi - znanymi i niszowymi - jest zauważalna. Do tego stopnia, że serwis gq.com.au, umieścił LeBrona Jamesa na liście najbardziej stylowych graczy NBA w 2022 r. Jak informowano - sportowiec jest konsekwentny zarówno na boisku, jak i ubiorze. To wszystko sprawia, że zawsze przykuwa uwagę swoją stylizacją.

Przykład? Wystarczyło zauważyć reakcję mediów podczas finałowych meczów NBA w 2018 r. Choć właśnie wtedy LeBron James fenomenalnie spisał się na boisku, ponieważ zdobył dla swojej drużyny aż 51 punktów, a także zaliczył osiem zbiórek i osiem asyst, to uwagę zwrócił strój, w jakim przyszedł do szatni przed spotkaniem.

Serwis Yahoo wyliczył, ile warta była stylizacja koszykarza. Cała kreacja została wyceniona na 46 tys. dolarów, ale najdroższym przedmiotem była torba. Dodatek z krokodylej skóry, który był importowany z Włoch, kosztował 41 tys. dolarów.

LeBron James podpisał dożywotnią umowę

- NBA zachęca graczy do posiadania biznesów poza koszykówką - powiedziała przedstawicielka NBA, Lisa Koper w rozmowie z serwisem esquire.com. Ta zachęta sprawia, że wielu sportowców -  poza treningami i meczami - znajduje czas na współpracę z innymi przedsiębiorstwami.

Swoją szansę w ten sposób wykorzystał LeBron James. Już w czasach licealnych podpisał pierwszą umowę z Nike w 2003 r., odrzucając wówczas propozycje Adidasa i Reeboka - przypomina "Forbes".

Po kilkunastu latach sukcesów na boisku koszykarz zawarł z Nike kontrakt, jakiego wcześniej nie było - umowę bezterminową na całe życie, wedle której sportowy koncern miał mu płacić dziesiątki milionów dolarów rocznie.

To właśnie dzięki tej umowie, a także współpracy z innymi markami LeBron James w 2021 r. został uznany za drugiego najbogatszego sportowca świata z majątkiem 121,2 mln dol. Natomiast w tym roku money.pl informował, że sportowiec dołączył do grona miliarderów. Według "Forbesa" majątek LeBrona Jamesa wart jest okrągły miliard dol.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Zazdrośni
rok temu
Większość krytykantów markowe ubrania zawsze będą uwierały, bo ani wyglądu, ani zdrowej sylwetki nie macie, ani nie potraficie nosić pięknych ubrań.
Świetny
rok temu
Na tak pięknej sylwetce wszystko dobrze wygląda. Nie to co na kartoflarzach z Polandy - garnitur za 10 pokoleń będzie dobrze leżał.
Michu
rok temu
Kumam idee i chęć zarobku ale robić z siebie czasem clowna za kasę przy tym poziomie dochodów jest kapkę słabe. Kojarzy mi się z influenserkami z insta..ona nic nie potrafią ale King jest wyjątkowy.
Polak
rok temu
Patrzę na te kreacje i aż się chce napisać że nie biali są jacyś dziwni