Liroy idzie w konopie. Potrzebuje miliona euro na rozwój spółki

Piotr Liroy-Marzec, raper i były poseł, wraz ze wspólnikami stworzył markę LiRoyal, która oferuje produkty konopne. Spółka chce pozyskać milion euro z emisji crowdfundingowej. W swoich planach nie ogranicza się do Polski, ale zakłada zdobywanie zagranicznych rynków.

Piotr Liry-Marzec od dawna poświęca wiele uwagi konopiomPiotr Liry-Marzec od dawna poświęca wiele uwagi konopiom. Teraz połączy zainteresowania z biznesem
oprac.  MKS
30

Do współpracy Piotr Liroy-Marzec zaprosił m.in. Patryka Działkowskiego z GoldGreen, która ma doświadczenie w ekstrakcji i przygotowywaniu produktów konopnych opartych o kannabinoidy CBD, CBN czy CBG.

Liroy od dawna interesował się rynkiem konopi w Polsce i głośno przekonywał o konieczności większych ułatwień dla prowadzenia upraw i obrotu produktów zawierających konopie. Aby od słów przejść do czynów, w jednej spółce zgromadził ekspertów od uprawy, badania i przetwarzania konopi, a także specjalistów w dziedzinie e-commerce i nowych technologii. 

- Od zawsze wspierałem akcje edukacyjne i propagatorskie związane z konopiami. Działam z wieloma organizacjami m.in. na rzecz odbudowy rynku konopnego w Polsce. W Sejmie zajmowałem się legislacją, dzięki czemu udało się wprowadzić pewne zmiany. Teraz przyszedł czas na to, aby pod własną marką dostarczyć na rynek produkty najwyższej jakości – mówi Piotr Liroy-Marzec, Prezes Zarządu, współwłaściciel LiRoyal.

Przekonuje, że zależy mu na kontroli każdego etapu procesu i współpracy z fachowcami, bo to daje gwarancję jakości.

Palikot i Wojewódzki produkują piwo. "Za dwa tygodnie pokażemy butelkę i próbną partię"

- Dlatego zdecydowałem się działać z GoldGreen, zakładem ekstrakcji, który ma ogromne doświadczenie jako jedna z pierwszych firm w branży konopnej w Polsce. Wiem doskonale, że na razie w obiegu jest wiele produktów o wątpliwej wartości. Nie chcę, żeby ten sektor utknął w martwym punkcie przez słabą kontrolę jakości, dlatego zamierzamy wyznaczać wysokie standardy – wyjaśnia.

Najpierw emisja akcji, później ekspansja zagraniczna

Pierwszym krokiem w rozwoju LiRoyal będzie emisja akcji za pomocą platformy beesfund.com. Właściciele spółki chcą w ten sposób pozyskać od inwestorów milion euro. Następnie firma planuje ekspansję na rynki europejskie i światowe, w tym m.in. Niemcy, które są jednym z największych rynków konopnych w Europie.

Globalnie, jak wynika z analiz Prohibition Partners, rynek konopi już w 2028 roku osiągnie wartość 300 mld euro. W Polsce w tym samym czasie przekroczy 4,2 mld euro, a w Niemczech 90 mld euro.

Źródło artykułu: money.pl

Wybrane dla Ciebie

Wielka umowa dopięta. Japoński koncern przejął amerykańskiego giganta
Wielka umowa dopięta. Japoński koncern przejął amerykańskiego giganta
3 tys. zł na osobę. Tyle połowa Polaków planuje wydać na wakacje
3 tys. zł na osobę. Tyle połowa Polaków planuje wydać na wakacje
USA zbierają żniwa. Tak rosną przychody z ceł
USA zbierają żniwa. Tak rosną przychody z ceł
Ważna droga nad morzem już otwarta. To koniec korków?
Ważna droga nad morzem już otwarta. To koniec korków?
Oto już pracodawca nie zapyta pracownika. Jest podpis prezydenta
Oto już pracodawca nie zapyta pracownika. Jest podpis prezydenta
Blackout w Hiszpanii. Oto kogo obwinili winą
Blackout w Hiszpanii. Oto kogo obwinili winą
Wielka transakcja. Znana firma kupiła Elektrociepłownię Zabrze
Wielka transakcja. Znana firma kupiła Elektrociepłownię Zabrze
Trump naciskał na obniżkę stóp procentowych. Oto co zrobił Fed
Trump naciskał na obniżkę stóp procentowych. Oto co zrobił Fed
Niemcy szykują nowe prawo grzewcze. Ministra ostrzega przed jednym źródłem ciepła
Niemcy szykują nowe prawo grzewcze. Ministra ostrzega przed jednym źródłem ciepła
Hołownia ministrem klimatu? "Ustąpiłabym panu marszałkowi"
Hołownia ministrem klimatu? "Ustąpiłabym panu marszałkowi"
Wakacyjne wyjazdy z PKP Intercity będą droższe. Biorą przykład z linii lotniczych
Wakacyjne wyjazdy z PKP Intercity będą droższe. Biorą przykład z linii lotniczych
"Właśnie nie wiem". Kołodziejczak z rozbrajającą szczerością o powodach odejścia
"Właśnie nie wiem". Kołodziejczak z rozbrajającą szczerością o powodach odejścia