Notowania

Marki własne jednak zostaną? Ministerstwo stawia sprawę jasno

"Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii nie zamierza likwidować ani ograniczać sprzedaży marek własnych" - poinformował w odpowiedzi na jedną z interpelacji wiceminister Marek Niedużak. To dobra wiadomość dla sieci handlowych oraz ich klientów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(WP.PL)
Marki własne to w dyskontach nawet połowa asortymentu. Widać to na sklepowych półkach (Fot: Jakub Ceglarz)

Odpowiedź na intepelację publikuje "Fakt". Autorem pytania do resortu jest poseł Platformy Obywatelskiej Paweł Bańkowski.

Parlamentarzysta chciał wiedzieć, jakie plany ma wobec marek własnych resort przedsiębiorczości. Wszystko za sprawą wypowiedzi premiera Mateusza Morawieckiego z początku marca.

- Chcemy zaproponować ustawę, która w sposób obligatoryjny i realny obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe ich własnych produktów, pod ich własną marką -zapowiedział na początku marca premier podczas Europejskiego Forum Rolniczego w Jasionce.

Marki własne: "Kiedyś mały producent, dziś eksporter"

Wygląda jednak na to, że na razie zapowiedzi premiera nie wejdą w życie. Wiceminister Marek Niedużak poinformował w odpowiedzi na interpelację, że w ministerstwie żadne prace w tym temacie nie są prowadzone.

"Sytuacja handlu detalicznego w Polsce jest natomiast monitorowana m.in. pod kątem działania zasad konkurencji wolnorynkowej i uczciwych relacji pomiędzy przedsiębiorcami w łańcuchu dostaw handlowych. Ewentualne propozycje nowych rozwiązań prawnych wzmacniających ochronę kontrahentów o słabszej pozycji negocjacyjnej należy do kompetencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów" - poinformował wiceminister.

To półka z serami żółtymi i przetworami rybnymi w Lidlu. Tak wyglądałaby, gdyby usunąć z niej marki własne
Marki własne do likwidacji? Tak wyglądałyby bez nich Biedronka i Lidl

Jak wielokrotnie pisaliśmy w naszych serwisach, takie obostrzenia mogłyby uderzyć w polskich producentów. Bardzo często to oni stoją za markami własnymi Lidla i Biedronki. Produkują je rodzime firmy, tylko pod inną marką.

Ucierpieliby również klienci, którzy za ten sam produkt musieliby płacić średnio 50 proc. więcej niż do tej pory.

Deklaracja resortu przedsiębiorczości oznacza ulgę dla wielu z nich. Ale to, że akurat to ministerstwo nie planuje żadnych zmian nie oznacza, że nie zrobi tego inne. Wciąż przecież projektu ustawy może zostać napisany gdzie indziej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: marki własne, Lidl, Biedronka, handel, gospodarka, wiadomości
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
27-04-2019

qweNiech nie przesadzają. Zakaz handlu w niedziele już mocno uderzył w sieci handlowe do tego stopnia że Biedronka chyba po raz pierwszy nie tylko że nie … Czytaj całość

27-04-2019

żorżi znowu banksterowi nie wyszło... trzymaj łapy w swoich kieszeniach

27-04-2019

MarekNic dodać, nic ująć. Ja dołożę jeszcze propozycję, aby Banki też nie mogły sprzedawać własnych produktów. A może także inni producenci ...

Rozwiń komentarze (5)