Notowania

Mateusz Juroszek, prezes STS: Dobrze, że powstają takie inicjatywy jak Nagroda Money.pl

– Przede wszystkim chciałem wyróżnić te firmy i osoby, które w moim odczuciu najlepiej radzą sobie w polskiej przestrzeni biznesu – mówi o nominowanych do Nagrody Money.pl członek Kapituły Mateusz Juroszek, prezes STS.

Podziel się
(Materiały prasowe)

Jacek Gratkiewicz, money.pl: Jak robi się biznes w Polsce?

Mateusz Juroszek, prezes STS: Prowadzenie biznesu w Polsce jest skomplikowane. Rozbudowana biurokracja, zawiłe procedury, nieprzejrzyste prawo czy system podatkowy to wszystko składa się na niesprzyjające biznesowi otoczenie. W związku z tym przedsiębiorcy w Polsce muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami każdego dnia.

Gdyby miał pan zrobić listę tych największych problemów współczesnego biznesmena, to co by się na niej znalazło?

Nieprzewidywalność stanowionego w Polsce prawa. To podstawowa bolączka biznesu w naszym kraju.
Mnogość przepisów, które niejednokrotnie się wykluczają, przeregulowanie szeregu sektorów, skomplikowany system podatkowy – to zdecydowanie utrudnia prowadzenie przedsiębiorstwa w Polsce.

Gdyby władze kształtowały przewidywalną i stabilną politykę gospodarczą, polskie firmy radziłyby sobie zdecydowanie lepiej. To podstawowy czynnik, którego oczekują polscy przedsiębiorcy od ustawodawcy. Na resztę wyzwań są w stanie odpowiedzieć sami.

Znalazł się Pan w Kapitule Nagrody Money.pl. Jakie kryteria brał Pan pod uwagę, nominując firmy?

Przede wszystkim chciałem wyróżnić te firmy i osoby, które w moim odczuciu najlepiej radzą sobie w polskiej przestrzeni biznesu. Efekty osiągnięte przez nominowane przedsiębiorstwa i menedżerów zasługują na odnotowanie.

Dobrze, że powstają takie inicjatywy jak Nagroda Money.pl, pozwalają one docenić wyróżniające się zjawiska w polskiej gospodarce.

STS udostępnił od dziś swoją ofertę w kilkunastu krajach Europy

Jak duże znaczenie mają dla ludzi biznesu nominacje i nagrody takie jak nasza?

To duże wyróżnienie być docenionym przez rynek, konsumentów, innych przedsiębiorców czy ekspertów. To też potwierdzenie, że właściwie wykonuje się swoją pracę. Szczególnie że otoczenie dla biznesu w Polsce nie jest sprzyjające.

Czym wyróżniają się najlepsze biznesy w Polsce?

Można wybrać wiele wskaźników, które oceniłyby polskie firmy. Z mojego punktu widzenia najistotniejsze jest to, by były rozpoznawalne przez klientów swojej kategorii, osiągały odpowiednie poziomy rentowności i inwestowały w dalszy rozwój, by nie tracić na swojej konkurencyjności.

Jak prezes STS widzi świat współczesnej bukmacherki?

Bukmacherka jest jedną z najdynamiczniejszych branż w polskiej gospodarce. Notujemy bardzo dobrą dynamikę wzrostów, inwestujemy w nowoczesne technologie, zmieniamy oblicze całej kategorii.

STS chce zwiększyć przychody do ok. 3 mld zł w 2019 r.

Z punktu widzenia rozwoju sektora niezwykle istotne są innowacje. Zdecydowanie większa część biznesu generowana jest już online, a przede wszystkim w kanale mobilnym. To wymaga coraz większych nakładów na funkcjonalność naszego produktu, komfort jego użytkowania czy jego dostępność. Od nowoczesnych technologii zależy konkurencyjność podmiotów z branży.

Jakie plany ma firma?

Przede wszystkim będziemy dalej rozwijać nasze technologie. Jesteśmy innowacyjną firmą, która zatrudnia kilkudziesięciu deweloperów w Polsce i za granicą, z kolejnymi kilkudziesięcioma stale współpracuje.

Będziemy dalej inwestować, by nasze kanały online były jeszcze bardziej funkcjonalne. To przede wszystkim buduje naszą przewagę nad pozostałymi operatorami w Polsce i na rynkach zagranicznych. Na pewno nie zwolnimy na rynku sponsoringu, tu jesteśmy największym prywatnym podmiotem w Polsce.

Będziemy wspierać polski sport i kluby w ich dalszym rozwoju i profesjonalizacji. Niezmiennie zależy nam na silnej pozycji na zapleczu rodzimego sportu.

Firma po osiągnięciu blisko 50-proc. udziału w polskim rynku w naturalny sposób zwróciła się ku ekspansji zagranicznej. Jakie są to rynki i skąd wybór?

Ekspansja STS na rynki zagraniczne była naturalnym etapem rozwoju firmy. Zdominowaliśmy rodzimy sektor, więc by móc zapewnić sobie dalszą przestrzeń do wzrostów, konieczne było rozpoczęcie działań poza krajem.

Od lutego 2019 roku STS prowadzi działalność na rynkach europejskich, usługi są dostępne w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Norwegii, Islandii, Luksemburgu, Słowenii, Andorze, San Marino oraz na Gibraltarze, Malcie i Łotwie.

W pierwszej fazie naszej ekspansji zależało nam na krajach, gdzie na stałe mieszka wielu Polaków – stąd działamy m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Norwegii i Islandii. Żyje tam bowiem około 2 milionów Polaków. Badania potwierdziły, że marka STS jest im dobrze znana, stąd postanowiliśmy wykorzystać tę przewagę nad konkurencją.

Jak czuje się pan, jako jeden z najmłodszych ludzi wielkiego biznesu w Polsce?

Urodziłem się i wychowałem w silnie przedsiębiorczej rodzinie. Biznesu od najmłodszych lat uczył mnie ojciec, stąd bardzo pewnie czuje się w tym środowisku. Prezesem STS jestem już od wielu lat, dokonaniami firmy udowodniłem swoje kompetencje menadżera.

W branży bukmacherskiej mój wiek jest atutem. Jestem zafascynowany sportem oraz technologią, stąd doskonale orientuję się, czego oczekuje od nas potencjalny konsument.

Zwycięzców poznamy podczas Gali finałowej Nagrody Money.pl, która odbędzie się w ramach Kongresu Impact'19 organizowanego przez Fundację Impact, w dniach 21-22.05.2019.

+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące