Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Media Markt walczy ze skutkami ataku hakerów. Część usług niedostępna

22
Podziel się:

Tydzień temu serwery Media Martk i Saturn zostały zaatakowane przez hakerów. Jak informował Niebezpiecznik.pl, część usług została zaszyfrowana i przestała działać. Okazuje się, że sieć sklepów do tej pory nie może uporać się ze skutkami działań cyberprzestępców. Hakerzy uderzyli w giganta z wielką mocą, trwa bowiem Black Week, czyli czas wielkich wyprzedaży, z których chętnie korzystają Polacy.

Media Markt walczy ze skutkami ataku hakerów. Część usług niedostępna
Sieć w odpowiedzi na nasze pytania, przyznaje że padła ofiarą "celowego ataku" (Getty Images)

"Chciałem kupić komputer z gwarancją rozszerzoną, ale okazało się, że ta usługa jest teraz niedostępna. Zakupy robiłem dokładnie w dniu ataku hakerskiego, o czym nie wiedziałem. Sprzęt udało się zarezerwować, ale o gwarancji mogę zapomnieć. Pracownica sklepu zadzwoniła do mnie w piątek z informacją, że system leży i że nie wiadomo, kiedy uda się usunąć awarię" – taką wiadomość za pośrednictwem platformy dziejesie wysłał do nas czytelnik, który robił zakupy w sieci Media Markt.

Atak i żądanie okupu

Postanowiliśmy sprawdzić, z czego wynikają problemy. Przypomnijmy, tydzień temu cyberprzestępcy wykorzystali oprogramowanie ransomware, aby zdobyć i zakodować dane sieci Media Markt i Saturn. W rezultacie zamknięto systemy informatyczne placówek w Holandii i Niemczech, ale problemy pojawiły także w innych europejskich sklepach sieci, w tym w Polsce.

Za atakiem stoi grupa cyberprzestępców o nazwie Hive. W zamian za odblokowanie zaszyfrowanych danych przestępcy zażądali okupu w wysokości 240 mln dolarów.

Zobacz także: "Co ty robisz na tych fotkach?" - cyberprzestępcy straszą Polki na Facebooku

Okazuje się, że sieć Media Markt do tej pory walczy ze skutkami ataku hakerów. Nasi czytelnicy informują nas, że strona sklepu nie pokazuje wielu produktów, mimo iż są one dostępne w sklepach stacjonarnych. Jest też problem z dostępnością niektórych usług.

Sieć walczy o przywrócenie usług

Sieć w odpowiedzi na nasze pytania, przyznaje że padła ofiarą "celowego ataku".

- Natychmiast zawiadomiliśmy odpowiednie władze i pracujemy intensywnie, aby wszystkie usługi jak najszybciej były ponownie dostępne bez ograniczeń. Będziemy informować o dalszych działaniach – wyjaśnia Wioletta Batóg, rzecznik prasowy sieci. Rzeczniczka nie potrafi jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy problemy znikną

Atak hakerów nie mógł nastąpić w gorszym momencie. Właśnie rozpoczął się Black Week, czyli czas gorących wyprzedaży i intensywnych zakupów, podczas których Polacy tłumnie ruszają na zakupy a sieci cieszą się z ogromnych zysków.

Black Friday (Czarny Piątek) to coroczne amerykańskie święto konsumpcji, podczas którego sprzedawcy oferują rabaty i promocje. Przypada ono w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia. Uznawany w Ameryce Północnej za dzień największych w roku wyprzedaży i obniżek cen, jest też kojarzony z rozpoczęciem przedświątecznych zakupów.

Według badania operatora płatności Tpay 90 proc. respondentów planując akcję sprzedażową z okazji Black Friday, chce obniżyć ceny; 30 proc. zapowiada darmową dostawę; a 20 proc. zamierza zaoferować bezpłatne, dodatkowe produkty lub usługi.

Z kolei co dziesiąty sprzedawca ma w planach przekazanie klientom kodów rabatowych; nikt natomiast nie planuje wydłużenia czasu na zwrot towaru lub jego wymianę. Nie widać również rozróżnienia pod względem wysokości okazji cenowych w zależności od typu klientów – zarówno dla nowych, jak i stałych, wszyscy sprzedawcy (100 proc.) planują takie same promocje, a najwięcej sklepów deklaruje, że będą one rzędu do 30 proc. (40 proc. odpowiedzi). Obniżki cen w ogóle nie planuje 10 proc. badanych sprzedawców.

Najwięcej przedsiębiorców (60 proc.) chce wprowadzić akcje promocyjne w swoich sklepach w terminie 26–29 listopada, tj. od piątku do poniedziałku włącznie, a 20 proc. – podczas Black Week, czyli 22–28 listopada.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(22)
grs
2 lata temu
Za dużo wydajemy na bzdety i gadżety, które tracą na wartości.. No ale jak chce się mieć najnowsze modele, być modnym i cool, to trzeba płacić. Szkoda że często na kredyt. Co innego, gdy nas stać, ale od małego kształtowany jest konsumpcjonizm, rywalizacja na ubrania, wczasy, samochody, telefony i gadżety..Na pokaz wystawne wesela, chrzciny, komunie… Przeczytajcie sobie ksiazke pt. Emerytura nie jest Ci potzerbna . Jasno wyjaśnia się tam jak kupno pseudopotrzebnych nam rzeczy wpływa destrukcyjnie na nasz majątek ale też jak osiągnąć finansową wolność.
Maciej
2 lata temu
A mnie robili w konia z zamówieniami jeszcze jak im wszystko działało. 3 miesiące próbowałem odzyskać wpłacone pieniądze za towar do mnie niedostarczony. W życiu się tyle maili nie napisałem i nie wydzwoniłem tylu godzin w sprawie niby oczywistej. Usunąłem konto w MM i bojkotuję sklep oszukujący klienta. Karma wraca.
Kris
2 lata temu
Tydzien liczac dni pracujace juz czekam na wysylke zakupionego sprzetu. Nikt nic nie wie i nawet nie probuje sie dowiedziec. Codziennie tylko mowia ze nie wiedza kiedy zrealizuja zamowienie. Ale pieniadze potrafili wziac od razu a na stronie niezmiennie informacja, ze wysylka w 24h. To wprowadzanie klienta w blad a jak system nie dziala to sie strone wylacza i podaje odpowiednia informacje w jej miejscu. Ale kto by sie przejmowal klientami. Kasa sie liczy
Nie mochery
2 lata temu
Jakie promocje oczy piszecie , najpierw sklep podnosi ceny na cenniku w sklepie a w dniu wyprzedaży wracają do cen standardowych a pod spodem widnieje cena zawyżona
Normalny
2 lata temu
Se podjade do sklepu i kupia. Też mi problem. Mam gdzieś hakieruf i ich ataki :D
...
Następna strona