Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

Miliony dla TVP, TVN i Polsatu. Tak płaciło Ministerstwo Zdrowia

25
Podziel się:

Ministerstwo Zdrowia zapłaciło blisko 2,4 mln zł TVP za emisję kampanii promocyjnych podczas pandemii z funduszu COVID-19. Prawie 1,8 mln zł otrzymał Polsat, a niecałe 900 tys. zł katolickie rozgłośnie radiowe. Dane MZ z 2021 r. opublikowała "Gazeta Wyborcza".

Miliony dla TVP, TVN i Polsatu. Tak płaciło Ministerstwo Zdrowia
Były minister zdrowia Adam Niedzielski (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Gazeta Wyborcza poprosiła Ministerstwo Zdrowia o szczegółowe informacje na temat zakupów covidowych, do których ministerstwo zaliczyło m.in. kampanie promocyjne. W odpowiedzi otrzymano zestawienie dotyczące wydatków na ten cel w latach 2020 i 2021.

Gazeta Wyborcza: miliony na promocję akcji MZ w czasie pandemii

"W pierwszym roku pandemii ministerstwo przede wszystkim promowało kosztem prawie 9 mln zł noszenie maseczek. Na liście wydatków płac jest m.in. Film Image Jacek Kościuszko - jednoosobowa działalność gospodarcza. Resort zapłacił Kościuszce 199 tys. zł za opracowanie scenariusza spotu telewizyjnego dotyczącego konieczności noszenia maseczek i jego produkcję" - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sprzedaje auta za miliony! "Tesli mi nie szkoda, traktuję ją jak lodówkę" - Robert Michalski #18

Jak przekazano, TVP, Polsat i TVN, dostały po 2 mln zł za emisję 15- i 30-sekundowych spotów "Noś maseczkę, zdrowy rozsądek nic nie kosztuje". TVN dodatkowo prawie 50 tys. zł za to, że w programie "Dzień dobry TVN" poruszono temat domowej opieki medycznej. Za poruszenie tego samego tematu w programie "Pytanie na śniadanie" TVP otrzymała 15 tys. zł. "Dostała jeszcze 480 tys. za produkcję i emisję spotu. Niestety, MZ nie wyjaśniło jakiego" - napisano w gazecie.

"Z zestawienia za rok 2021 wynika, że ministerstwo nie wydało już nic na propagowanie tematów związanych bezpośrednio z pandemią" - dodano. Jak przekazano, niecałe 3 mln zł kosztowała kampania "Powiedz, co czujesz, zdemaskuj emocje" skierowana do dzieci i młodzieży i zwracająca uwagę na problemy psychiczne młodych. Połowę tej kwoty otrzymała TVP, a resztę Polsat (1 mln zł) i RMF (400 tys. zł).

Jak poinformowano, pozostałe 5 mln zł MZ wydało na promocję programu Profilaktyka 40+. Jego start został ogłoszony na konferencji prasowej z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego i ministra Adama Niedzielskiego w Centrum Medycznym "Judyta" w Raszynie.

Zakupy covidowe są aktualnie przedmiotem zainteresowania sejmowej komisji zdrowia. - Pierwszy materiał, jaki dostałam z departamentów, dotyczący zakupów covidowych, to była laurka. Wszystko było super, wszystko było bardzo ważne, bardzo potrzebne, bo była nadzwyczajna sytuacja i urzędnicy, łącznie z kierownictwem ministerstwa, ratowali świat - przyznała "Wyborczej" obecna minister zdrowia Izabela Leszczyna.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(25)
Ran
2 miesiące temu
Teraz kasę zgarnie TVN .
123
2 miesiące temu
Kasa do zwrotu na opiekę zdrowotną obywateli
emeryt
2 miesiące temu
A my do lekarza prywatnie, bo życia nie starczy na stanie w kolejce.
tupolew
2 miesiące temu
jedna wielka mafia z prawa i lewa,,kasa,kasa,kasa...
Kamilo
2 miesiące temu
Nigdy więcej PISu
...
Następna strona