Notowania

innowacje
17.10.2019 08:38

Motoryzacja jedzie w rytmie transformacji

Zmiana stała się codziennością w branży producentów samochodów. Elektryczne cacka to jedynie czubek góry lodowej. By je produkować i sprzedawać, trzeba szybko przestawić na nowe tory fabryki, technologie, ale i produkty finansowe.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Shutterstock.com)

Ta liczba robi wrażenie nawet na laikach: 912 mld USD – tyle ma być wart globalny rynek samochodów elektrycznych już w 2026 r. (wg wyliczeń Polaris Market Research). Dodajmy do tego wzrost sprzedaży e-samochodów w konserwatywnym scenariuszu, zakładający skok z obecnych 3 mln sztuk rocznie do aż 30 mln sztuk w 2030 r. (tym razem to prognozy Markets&Markets). Wychodzi na to, że ci producenci, którzy w szybkim tempie nie dokonają gruntownej transformacji, zostaną dinozaurami motoryzacji. Nic więc dziwnego, że liderzy nie zasypiają gruszek w popiele, a wręcz narzucają szybkie tempo.

- To nowy rozdział w naszej historii. W ciągu najbliższych 10 lat Grupa Volkswagen wprowadzi na rynek niemal 70 nowych modeli elektrycznych, planujemy ich sprzedaż w liczbie 22 milionów sztuk. Tylko do 2023 r. zainwestujemy w elektromobilność ponad 30 mld euro. – podkreślał Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, prezentując plany światowego lidera motoryzacji, których pierwszym zwiastunem jest rynkowy debiut kompaktowego modelu ID.3, czyli elektryka dla mas w cenie golfa TDI.

- Tę rewolucję wspieramy nowatorskimi rozwiązaniami na polu finansowym, w tym leasingiem dla firm oraz leasingiem konsumenckim dla klientów prywatnych. Oferta finansowania elektrycznych modeli Grupy Volkswagen ma na celu szeroką dostępność tego samochodu, z niskimi ratami i pełnymi pakietami serwisowymi. – zapewnia Daria Zielaskiewicz dyrektor marketingu i brand managementu w Volkswagen Financial Services.

Nowe standardy

Skoro w 2040 r. już 6 na 10 sprzedanych samochodów na świecie ma być zeroemisyjnych, to ścisła globalna czołówka producentów samochodów prześciga się w prezentacjach kolejnych modeli na prąd. Tesla znajduje godnych rywali w BMW, chwalącym się 400-tysięcznym zelektryfikowanym samochodem sprzedanym od czasu debiutu modelu i3s, podczas gdy Mercedes nęci luksusowym SUV-em na baterie, a Ford inwestuje miliardy w pojazdy autonomiczne. A Volkswagen? Obok planowanych 70 nowych e-modeli inwestuje również w ich finansowanie oraz dopasowane do potrzeb klientów usługi.

- Poza dedykowaną ofertą finansowania samochodów elektrycznych, Volkswagen Financial Services zapewni klientom pełne wsparcie i opiekę w zakresie elektromobilności. W tym także w ustaleniu e-flotowej strategii. W ramach tych działań zostaną powołani konsultanci i eksperci od infrastruktury i ładowania, którzy pomogą stworzyć dopasowaną do sytuacji danego klienta e-flotę – ocenia Daniel Trzaskowski, dyrektor zarządzający biznesu flotowego Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce.

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz