Na rynku brakuje słodu. Grupa Żywiec zwraca się do rolników
Jak podaje PortalSpozywczy.pl, na rynku brakuje wysokiej jakości słodu. Uprawy jęczmienia w Polsce skurczyły się w ciągu ostatnich 10 lat o połowę. Dlatego też Grupa Żywiec wraz z partnerami chce zachęcić rolników do upraw tego zboża.
Według zestawień firmy analitycznej Sparks uprawy jęczmienia w Polsce zmniejszyły się w ostatniej dekadzie prawie o połowę - informuje Portal Spożywczy.
Powstała kampania "Ż Rolnikami", która ma wspierać rolników w zwiększaniu areału upraw jęczmienia browarnego.
W pierwszym roku do naszego programu dołączyło ponad 30 gospodarstw rolnych, przede wszystkim z regionu Opolszczyzny oraz Pomorza, od których pozyskaliśmy łącznie około 17 tysięcy ton jęczmienia. Cały czas otrzymujemy pozytywne opinie na temat programu oraz zgłoszenia od kolejnych zainteresowanych rolników. Mamy nadzieje, że program z czasem realnie przyczyni się do wzrostu areału upraw jęczmienia dając nowe źródła dochodu polskim rolnikom a nam dostęp do wysokiej jakości lokalnie pozyskanego surowca. – powiedział Simon Amor, prezes Grupy Żywiec.
"Dołączając do programu, rolnicy otrzymują gwarancję długoterminowego kontraktu na odbiór plonów po rynkowych cenach, zbudowanych na podstawie dostępnych wskaźników. Program umożliwia odbiór całości plonu z uprawy zaraz po zbiorach oraz szybką płatność. Ż Rolnikami to także społeczność, która oferuje dostęp do szerokiej bazy wiedzy i wymiany doświadczeń" - czytamy w Portalu Spożywczym.