Netflix wprowadza kolejne ograniczenie. Tym razem uderza w podróżnych
Netflix ledwie co zaostrzył zasady korzystania ze swojego serwisu, a już ma kolejny pomysł utrudnienie korzystania z platformy z wielu gospodarstw domowych. Tym razem zaostrzenie zasad uderzy w osoby oglądające firmy i seriale w podróży. Domyślnie można to robić wyłącznie przez miesiąc.
Netflix zaostrzył zasady dotyczące współdzielenia konta. Od teraz z jednego konta mogą korzystać wyłącznie domownicy z jednego gospodarstwa. W innym wypadku trzeba dopłacić. W Polsce wysokość dodatkowej opłaty wynosi 9,99 zł od osoby.
Netflix w podróży tylko przez miesiąc
Jedną z furtek pozostawionych przez platformę streamingową była możliwość korzystania z serwisu poza miejscem zamieszkania, np. gdy jesteśmy w podróży. Okazuje się jednak, że Netflix wziął się i za tę formę współdzielenia konta. Użytkownicy co prawda mogą korzystać z platformy poza swoim miejscem zamieszkania, ale tylko przez miesiąc – informuje portal wirtualnemedia.pl.
Weryfikacji, jak korzystamy z platformy, mają służyć specjalne kody tymczasowe wysyłane przez Netfliksa. Odblokowują one dostęp do streamingu na tydzień lub dwa, w zależności od państwa. Potem trzeba wystąpić o taki kod ponownie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zawody, w których będzie brakować coraz więcej osób. Ich liczba się kurczy
Domyślnie po miesiącu subskrybent straci dostęp do platformy poza miejscem zamieszkania. Po upływie 30 dni na jego ekranie wyświetli się komunikat, że kody tymczasowe zostały wyczerpane, a z kolejnych będzie można skorzystać później – relacjonują wirtualnemedia.pl.
Co zrobić w takiej sytuacji? Cóż, pozostaje kontakt z administracją Netfliksa. Użytkownik może poprosić w tym wypadku o kody na kolejny miesiąc.
Różne efekty nowej polityki Netfliksa
Z danych firmy Antenna, na które powołują się wirtualnemedia.pl, wynika, że w Stanach Zjednoczonych Netflix pozyskał prawie 100 tys. nowych abonentów tuż po wprowadzeniu nowych zasad dotyczących współdzielenia. Inaczej sytuacja ma się np. w Hiszpanii. Tam platforma miała stracić nawet milion subskrybentów według danych Kantar Worldpanel.
Globalnie w pierwszym kwartale 2023 r. liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 1,75 mln do 323,5 mln osób.