Z raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2006 roku w przekazach mediowych na doniesienia internetowe powoływano się 120 razy, z czego 46 razy - na informacje publikowane na stronach portalu INTERIA.PL. Kontekst, w którym najczęściej cytowano w tym okresie wiadomości pochodzące z INTERIA.PL to: 'ciekawostki', 'życie towarzyskie' oraz 'ekonomia, rynek, finanse'. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także informacje z kategorii: 'polityka polska', 'wydarzenia na świecie' i 'nauka, technologie'.
W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, podsumowującym 2005 r., INTERIA.PL uplasowała się na drugim miejscu wśród najchętniej cytowanych portali internetowych. Na wiadomości zamieszczane w ubiegłym roku w portalu powołano się w mediach 562 razy.
Instytut Monitorowania Mediów w każdym miesiącu analizuje wszystkie przekazy, w których ich autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 500 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych oraz wybrane programy 9 rozgłośni radiowych.
http://www.interia.pl