Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Microsoft i Gartner uczą jak zarządzać wiedzą

0
Podziel się:

Firmy Microsoft oraz Gartner, podczas seminarium organizowanego dla Klientów, zaprezentowały organizacyjne i technologiczne aspekty wprowadzania systemów zarządzania wiedzą w organizacji. Podczas spotkania omówiono metody projektowania i wdrażania systemów do zarządzania wiedzą, znaczenie portali korporacyjnych, a także zaprezentowano case study z wdrożenia w firmie Polkomtel S.A. Partnerami seminarium były firmy KPMG, Datacom System, Computer Service Suport S.A. oraz Fild.NET.

Zarządzanie wiedzą ma kapitalne znaczenie dla usprawnienia procesów biznesowych w firmie. W Polsce tego typu rozwiązania zdobywają coraz większą popularność i coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie systemu do zarządzania wiedzą. Microsoft, Gartner oraz Partnerzy pokazali uczestnikom seminarium, na jakie elementy należy zwrócić uwagę podczas projektowania i wdrażania systemu, jakie może być praktyczne wykorzystanie tego typu narzędzi oraz jakie korzyści może z ich użytkowania osiągnąć firma.

'Z badań KPMG wynika, że zarządzanie wiedzą będzie odgrywać coraz większą rolę w największych polskich przedsiębiorstwach. W chwili obecnej 2/3 spośród nich jest na wstępnym etapie implementacji, na którym brak jest powiązania zarządzania wiedzą z celami organizacyjnymi, a wykorzystanie zasobów wiedzy w praktyce ma częściej charakter nieformalny i ad-hoc. Co więcej, na podstawie rozmów z członkami zarządów, KPMG ustaliła, iż roczne straty z tytułu nieefektywnego wykorzystania wiedzy sięgają astronomicznej kwoty 45 000 PLN na jednego zatrudnionego. W zarządzaniu wiedzą drzemie duży potencjał wzrostu i wydaje się, że zastosowanie technologii portalowej może być ważnym elementem upowszechniania się tej koncepcji w Polsce' - powiedział Mariusz Strojny z KPMG.

Podczas spotkania przedstawiciele Microsoft zaprezentowali zintegrowane rozwiązania portalowe, oparte na technologii Microsoft, umożliwiające zarządzanie wiedzą w firmie i pozwalające na sprawny przepływ informacji i efektywne wykorzystanie jej w codziennej pracy. Uczestnicy spotkania zapoznali się z symulacjami użytkowania technologii portalowych do zarządzania informacją w konkretnych przypadkach, jak np: zgłaszanie szkody do firmy ubezpieczeniowej, przyjmowanie nowego pracownika, itp.

'Portale internetowe nie są już zwykłymi stronami, na których zamieszczone są określone informacje. Stopniowo stają się platformami umożliwiającymi integrację biznesową i zarządzanie wiedzą. Internet jest dziś narzędziem, dzięki któremu otrzymujemy konkretne korzyści, takie jak zwiększenie produktywności, czy satysfakcja klienta' - powiedział Pascal Hureau z firmy Gartner Consulting.

Podczas seminarium, swoim doświadczeniem w zakresie zarządzania wiedzą podzielili się Partnerzy Microsoft - firmy Gartner, KPMG, Datacom System, Computer Service Suport, Fild.NET i Polkomtel S.A.

'Zarządzanie wiedzą ma w obecnych czasach ogromne znaczenie dla efektywnego funkcjonowania firm, których głównym kapitałem jest informacja i wiedza pracowników. Skuteczne zarządzanie tymi zasobami pomaga w udostępnianiu zgromadzonej wiedzy wszystkim zatrudnionym osobom i umożliwia kumulowanie i mnożenie jej zasobów. Pomaga również zapobiegać sytuacjom, gdy wiedza 'odchodzi' z firmy wraz z pracownikiem. Technologie, przygotowane specjalnie z myślą o wsparciu zarządzania wiedzą pozwalają tworzyć szerokie repozytoria wiedzy, dostępne dla wszystkich wtedy, kiedy najbardziej jej potrzebują w swojej codziennej pracy' - powiedziała Magdalena Kozłowska-Deć z polskiego oddziału Microsoft.

internet
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)