Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ponad połowa rodzin nie ma komputera

0
Podziel się:

Polacy najczęściej korzystają z komputera, aby sprawdzić pocztę elektroniczną, a kupują przez internet książki i czasopisma.

Ponad połowa rodzin nie ma komputera
(PAP/ EPA)

W 2006 roku 45 proc. gospodarstw domowych w Polsce wyposażonych było w komputer, a 36 proc. w internet. 74 proc. gospodarstw dysponowało telefonami komórkowymi, a 72 proc. stacjonarnymi.

W 2006 roku 34 proc. gospodarstw miało dostęp do telewizji kablowej, a 7 proc. do cyfrowej - wynika z najnowszych badań GUS.

GUS podał, że najwięcej telefonów komórkowych i komputerów z internet em mają rodziny najwyższych dochodach, usytuowanych w dużych miastach i posiadających dzieci na utrzymaniu.

Według GUS głównym powodem nieposiadania dostępu do internetu w 2006 roku był brak potrzeby (43 proc. gosp. dom.), koszty sprzętu i dostępu (36 proc. i 35 proc.) oraz brak umiejętności (19 proc.).

W 2006 roku szerokopasmowy dostęp do internetu posiadało 22 proc. gospodarstw domowych. Dostęp do sieci był znacznie zróżnicowany ze względu na dochody, miejsce zamieszkania i obecność dzieci w rodzinie.

W 2006 roku 43 proc. Polaków w wieku 16-74 lata korzystało regularnie (co najmniej raz w tygodniu) z komputerów, a 34 proc. z internetu. Najwięcej osób regularnie korzystających z internetu odnotowano wśród uczniów i studentów (81 proc.), osób z wyższym wykształceniem (72 proc.) oraz mieszkańców dużych miast (48 proc.).

Najpopularniejszym celem korzystania z internetu jest używanie poczty elektronicznej i wyszukiwanie informacji o towarach i usługach.
W 2006 roku ponad połowa internautów w wieku 16-74 lata (56 proc.) była zainteresowana kontaktowaniem się z urzędami przez internet.

W 2006 roku wśród wszystkich osób w wieku 16-74 lata 12 proc. kupowało przy użyciu sieci. Najczęściej kupowanymi towarami były książki i czasopisma.

ZOBACZ TAKŻE:

internet
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)