Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Coraz więcej konkurentów na rynku telekomunikacyjnym

0
Podziel się:

Prezes URT 27 marca wydał spółce SM-Media SA zezwolenie na świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie połączeń lokalnych i międzymiastowych, a od 1 stycznia 2003 roku także międzynarodowych

- podała spółka we wtorkowym komunikacie.

Zezwolenie zostało wydane na 25 lat.

Uprawnia ono spółkę do eksploatacji stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej na terenie całego kraju.

'SM-Media SA, oferująca usługi telefoniczne pod marką MediaTel, może świadczyć swoje usługi abonentom na terenie całego kraju, zarówno w zakresie połączeń lokalnych jak i międzymiastowych, a od 1 stycznia 2003 także w zakresie połączeń międzynarodowych' - napisano w komunikacie.

SM-Media otrzymała prawo używania prefiksu 1031, jako numeru dostępu do swojej sieci międzymiastowej.

Od początku 2001 r. spółka świadczy już usługi telefoniczne na podstawie zgłoszenia do URT. W tym czasie podłączyła około 2 tysięcy abonentów, a do końca roku ich liczba powinna wzrosnąć do 5 tysięcy. Wszyscy abonenci SM-Media to przedstawiciele biznesu.

SM-Media jest prywatną spółką telekomunikacyjną, działającą na rynku od 1995 r. Otrzymała wówczas, jako jedna z pierwszych firm w Polsce, koncesję na krajową i międzynarodową transmisję danych z prawem do budowy sieci, zamienioną później na odpowiednie zezwolenia.

Na podstawie tych koncesji spółka realizuje usługi dostępu do internetu i transmisji danych.

Przez ostatnie dwa lata SM-Media zainwestowała w rozbudowę sieci telekomunikacyjnej 8 mln złotych. Przychody ze sprzedaży usług telekomunikacyjnych w 2001 roku wyniosły 9,7 mln złotych, a w tym roku powinno to być 20 mln zł. Udziałowcami spółki są wyłącznie krajowe osoby fizyczne.

We wtorek poinformowano PAP, że również należąca do KGHM Telefonia Dialog otrzymała od Urzędu Regulacji Telekomunikacji zezwolenie umożliwiające świadczenie usług w zakresie połączeń międzystrefowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)