Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk PTC w tym roku przekroczy 1,1 mld zł

0
Podziel się:

Zysk netto Polskiej Telefonii Cyfrowej przekroczy na koniec 2005 roku poziom 1,1 mld zł. W najbliższych tygodniach liczba klientów sieci Era przekroczy 10 mln osób.

Zysk netto Polskiej Telefonii Cyfrowej przekroczy na koniec 2005 roku poziom 1,1 mld zł. W najbliższych tygodniach liczba klientów sieci Era przekroczy 10 mln osób - poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.

"Obecnie wielkość zysku netto sięga już miliarda złotych, a do końca roku przekroczy z pewnością 1,1 mld zł. Będzie to najwyższy zysk w historii firmy" - napisano w komunikacie PTC.

W 2004 roku zysk netto spółki wyniósł 937 mln zł.

Po pierwszym półroczu zysk netto PTC wyniósł 623,9 mln zł. EBITDA za pierwsze dwa kwartały sięgnęła 1,38 mld zł.

Poziom wskaźnika ARPU (średni przychód na klienta) obniżył się w porównaniu do ubiegłego roku, spółka szacuje, że na koniec bieżącego roku wyniesie on nieco poniżej 60 zł.

"Stanowi to efekt ostrej konkurencji pomiędzy operatorami, która prowadzi m.in. do systematycznego obniżania cen usług telefonii komórkowej, co jest szczególnie widoczne w segmencie telefonów w systemie pre-paid" - napisano w komunikacie spółki.

PTC poinformowała również, że spłaciła w całości swoje zadłużenie wobec banków i innych instytucji finansowych. Jeszcze na początku 2005 roku zadłużenie PTC z tego tytułu wynosiło 1,46 mld zł.

"Wyniki finansowe PTC osiągnięte w tym roku i prognozy sprzedaży na najbliższe miesiące są tak obiecujące, że obecnie wszelkie inwestycje, w tym rozbudowa sieci UMTS, mogą być finansowane ze środków własnych" - napisano w komunikacie spółki.

Całkowite obroty PTC od chwili rozpoczęcia sprzedaży we wrześniu 1996 roku do końca pierwszego półrocza 2005 roku przekroczyły już 32 mld zł, a do końca roku mają sięgnąć 35 mld zł. Łączny zysk netto osiągnięty przez PTC w tym okresie osiągnie 4 mld zł na koniec 2005 roku.

wiadomości
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)