Niemiecka sieć dyskontów wchodzi do Polski. Jeden z pierwszych sklepów otworzy w Krakowie
Woolworth coraz śmielej poczyna sobie na niemieckim rynku. Sieć dyskontów stale zwiększa liczbę sklepów u naszych sąsiadów, ale na tym jej plany ekspansji się nie kończą. Firma zamierza też wejść do Polski, a jeden z pierwszych punktów otworzy Kraków. Podała też, kiedy klienci znad Wisły zrobią u niej zakupy.
Dyskont Woolworth na pewno znajdzie się w krakowskim parku handlowym Atut, a pierwsi klienci zrobią w nim zakupy już w maju 2023 r. – podaje portal retailnet.pl i dodaje, że umowa najmu jest już podpisana. Sklep ma mieć powierzchnię 1 tys. m kw.
Duże plany ekspansji w Polsce
To jednak dopiero początek. Sieć, która w Niemczech ma już 500 sklepów i chce podwoić tę liczbę w najbliższych czasach, widzi też spory potencjał w polskim rynku.
Do kwietnia 2024 r. Woolworth planowo ma mieć 15-25 sklepów w naszym kraju. Potencjał rynku ocenia natomiast nawet na 400 sklepów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Firmy przerzucają koszty cen energii na klientów. Ile to jeszcze potrwa?
Podobnie duży potencjał widzimy w Polsce będącej w bezpośrednim sąsiedztwie. Z naszych analiz wynika, że handel detaliczny w Polsce ma ogromny potencjał, w który świetnie wpisujemy się z naszą bogatą ofertą. Jesteśmy pewni podobnego sukcesu marki Woolworth w Polsce, jaki udało nam się osiągnąć w Niemczech – tłumaczył portalowi Maciej Ćwikła, prezes zarządu Woolworth Polska.
Taka będzie oferta nowej sieci
Rozmówca retailnet.pl podkreślał, że w ofercie sieci znajdą się m.in. tekstylia dla całej rodziny, wyposażenie domu, elektronikę, artykuły dekoracyjne, pasmanterię, a także zabawki i artykuły piśmiennicze. To oznacza, że Woolworth w Polsce konkurować o pozycję będzie przede wszystkim z: Pepco, Action czy Tedi.