Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Nowe oznakowanie na oponach. Przeczytaj, zanim wymienisz

15
Podziel się:

Od maja obowiązują nowe oznakowanie i piktogramy na oponach, które m.in. określają dostosowanie opon do ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni - przypomina w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przed sezonem zimowej zmiany opon.

Nowe oznakowanie na oponach. Przeczytaj, zanim wymienisz
Na oponach pojawiły się nowe piktogramy, które określają dostosowanie opon do ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni (Autokult, Mateusz Żuchowski)

Jak wskazał w czwartkowej informacji UOKiK, efekcie unijnego rozporządzenia od 1 maja 2021 r. zmieniło się oznakowanie opon. Oznacza to, że od tego momentu produkty wprowadzane na rynek powinny posiadać nowe etykiety.

Te opony znikną z rynku

"Nowością jest zmniejszenie liczby klas do pięciu (od A do E). Z rynku znikną więc opony z najgorszymi parametrami, tzn. te, które posiadały klasy F i G. Pojawiły się również nowe piktogramy, które określają dostosowanie opon do ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Pokazują zatem możliwość ich użycia w różnych warunkach zimowych" - wyjaśniono.

Zobacz także: Jak przygotować samochód do zimy?

Dodano, że nowa etykieta nadal utrzymuje te same trzy klasyfikacje, co poprzednio: efektywność paliwową, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu.

"Część z nich została jednak przeprojektowana w ten sposób, aby upodobnić je do etykiet urządzeń gospodarstwa domowego" - czytamy.

UOKiK: wybierajcie opony, które obniżają zużycie paliwa

W ocenie prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego dzięki nowym informacjom na etykietach, kierowcy będą mogli dokonać bardziej świadomego wyboru opon i lepiej dostosować je do oczekiwanych warunków jazdy.

"Konsumenci zyskają większy wpływ na bezpieczeństwo i efektywność ekonomiczną swojego samochodu. Przed zimą zwróćmy szczególną uwagę na dodatkowe oznaczenia, które informują o przyczepności samochodu na ośnieżonej oraz oblodzonej nawierzchni" - dodał.

Prezes UOKiK zachęca również do wyboru opon charakteryzujących się niskim poziomem hałasu oraz takich, które obniżają zużycie paliwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(15)
Wwrt
8 miesięcy temu
Używam w osobówce uniwersalnych od bardzo wielu lat i sobie chwalę. Zresztą w "tirach" nikt tak nie wymienia. Używają do zdarcia bieżnika.
CROTEAM
8 miesięcy temu
Nic nie zniknie. Opony F i G trafią do kategorii E. Poza tym ten "artykuł" w ogóle nie wnosi nic wartościowego, a jedynie nabija kliki i marnuje NASZ czas.
witek
8 miesięcy temu
na oblodzonej jezdni nie ma opony są na śnieg tz sa kolce ale u nas zabronione wiec aby było bezpiecznie tylko odpowiednia prędkosc do tego jak oblodzona jezdnia i tyle
bronisław
8 miesięcy temu
Ja nie wymieniam opon już od lat,wymieniam jedynie powietrze na zimowe i jest ok no i oczywiście taniej
pytanie
8 miesięcy temu
i co ten artykuł wyjaśnia ???