Konkurencja Pepco wchodzi do Polski. Oto co sprzedaje

Na polskim rynku zadebiutuje sieć handlowa MR.DIY. Malezyjska marka pierwsze sklepy uruchomi w listopadzie tego roku w czterech miastach. Dyskont będzie konkurować o klientów m.in. z Pepco i Action.

sklep niespożywczy, mr d.y.isklep niespożywczy, mr d.y.i
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tipstour
oprac.  AS

Według informacji "Rzeczpospolitej" w listopadzie i grudniu 2024 roku sieć dyskontów niespożywczych MR.DYI planuje otworzyć cztery nowe punkty sprzedaży: w Zabrzu, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim i Bielsku-Białej. Polska zostanie trzynastym krajem na świecie, a trzecim w Europie, w którym pojawią się sklepy pod tym szyldem.

Na całym świecie azjatycka sieć MR.DIY posiada ponad 4 tys. sklepów. Działają one w 12 krajach, m.in. w Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Turcji oraz Hiszpanii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zarobki w pierwszej pracy. Zapytaliśmy ludzi, ile powinny wynosić

MR.DIY oferuje około 20 tys. produktów, podzielonych na dziesięć głównych kategorii: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuterię i kosmetyki. Sieć promuje się hasłem "Always low prices" (tł. "Zawsze niskie ceny").

Plany ekspansji MR.DIY

Do końca pierwszego kwartału 2025 roku, MR.DIY zamierza otworzyć w Polsce łącznie dziesięć nowych sklepów. Leo Gan, odpowiedzialna za rozwój sieci, w rozmowie z dziennikiem podkreśliła, że rozwój malezyjskiej marki przyniesie klientom większy wybór jakościowego asortymentu. Ma także stworzyć nowe miejsca pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalne rynki.

Jak zauważa "Rzeczpospolita", MR.DIY zamierza konkurować nie tylko z popularnymi sklepami z kategorii dom i ogród, takimi jak Castorama, czy Leroy Merlin. Malezyjska sieć planuje rywalizować także z licznymi dyskontami przemysłowymi, wśród których znajdują się Pepco, Action, Woolworth oraz Dealz.

Powrót amerykańskiej marki GAP

Nie tylko MR.DIY ma plany związane z polskim rynkiem. Po prawie dziesięciu latach przerwy, na Wisłę wróciła amerykańska marka odzieżowa GAP. 7 września 2024 roku, pierwszy sklep tej sieci został otwarty w Designer Outlet Warszawa.

Polska dołączyła tym samym do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie GAP jest już obecny - Czech, Słowacji i Węgier.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Amerykanie stracili cierpliwość ws. wpływów Gazpromu. "Najtrudniejsze decyzje w historii"
Amerykanie stracili cierpliwość ws. wpływów Gazpromu. "Najtrudniejsze decyzje w historii"
Bezwarunkowy dochód podstawowy w Polsce. Tyle kosztowałoby to nasz budżet
Bezwarunkowy dochód podstawowy w Polsce. Tyle kosztowałoby to nasz budżet
"WSJ" ujawnia: Tesla wycofuje chińskie części z produkcji w USA
"WSJ" ujawnia: Tesla wycofuje chińskie części z produkcji w USA
Zmiany w uzdrowiskach. Ważna decyzja prezesa NFZ
Zmiany w uzdrowiskach. Ważna decyzja prezesa NFZ
Unia dzieli miliardy na 2026 r. Więcej na bezpieczeństwo, badania i rolników
Unia dzieli miliardy na 2026 r. Więcej na bezpieczeństwo, badania i rolników
Chcą wstecznego 800+ dla seniorów za lata opieki nad dziećmi. Jest opinia prawna
Chcą wstecznego 800+ dla seniorów za lata opieki nad dziećmi. Jest opinia prawna
Zbankrutowali trzy razy. Znana marka odzieżowa wraca w nowej odsłonie
Zbankrutowali trzy razy. Znana marka odzieżowa wraca w nowej odsłonie
Burza wokół "Czystego powietrza". Dostają wezwania do zapłaty, szykują protest
Burza wokół "Czystego powietrza". Dostają wezwania do zapłaty, szykują protest
Słowacja płaci cenę za reformę emerytalną. "Dramatyczny skutek"
Słowacja płaci cenę za reformę emerytalną. "Dramatyczny skutek"
Znany niemiecki polityk wzywa do budowy nowych elektrowni jądrowych
Znany niemiecki polityk wzywa do budowy nowych elektrowni jądrowych
Amerykanie oskarżają Chińczyków. Znany koncern ma wspierać wojsko
Amerykanie oskarżają Chińczyków. Znany koncern ma wspierać wojsko
Igrzyska za publiczne pieniądze. Fiskus wykrył nieprawidłowości na ponad 100 mln zł
Igrzyska za publiczne pieniądze. Fiskus wykrył nieprawidłowości na ponad 100 mln zł