Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Odbudowa torów z Możejek na Łotwę. Prace właśnie ruszyły

44
Podziel się:

Likwidacją odcinka kolejowego dekadę temu utrudniła funkcjonowanie rafinerii należącej do PKN Orlen. W środę rozpoczęła się odbudowa torowiska.

Rafineria Orlenu.
Rafineria Orlenu. (Fotolia)
bELaJBbF

Pierwsze tory od litewskich Możejek do łotewskiej miejscowości Renge zostaną położonej jeszcze w środę - zapewnił wykonawca inwestycji spółka Vitras-S. W sumie koszt odbudowy pochłonie 11 mln euro - podaje Informacyjna Agencja Radiowa.

Odbudowa ma zakończyć się do 2020 roku. Tory zostały zlikwidowane ponad 10 lat temu decyzją Kolei Litewskich Szlak prowadzący na Łotwę przestał istnieć. To znacznie utrudniło pracę należącej do Orlen Lietuva rafinerii.

bELaJBbH

Została ona zmuszona do korzystania z dłuższego i mniej rentownego odcinka kolejowego, prowadzącego do portu w Kłajpedzie - wskazuje IAR. Polski koncern skierował skargę do Komisji Europejskiej, a ta nałożyła na Koleje Litewskie grzywnę w wysokości około 28 mln euro i nakazała odbudowę odcinka.

Litewska spółka z Grupy Orlen, przerobiła w minionym roku 9,7 mln ton ropy naftowej, co oznacza średnio 95 proc.wykorzystania zdolności przerobowych rafinerii w Możejkach. Wypracowała 28 mln dol. zysku netto.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bELaJBci
KOMENTARZE
(44)
NIE TVN
2 lata temu
PO PSL zmarnowało 8 lat no i nam wszystkim
Jozi
2 lata temu
Jeśli prawda o gospodarności pisu jest tragiczna, to tym gorzej dla prawdy. Pisowscy zwolennicy wykazują daleko posunięte samozadowolenie z łupienia kraju i wyprzedawaniu go Izraelowi.
franek
2 lata temu
ale w całym artykule nie ma ani słowa że to Rosianie rozebrali TORY a ukochani litwini , choć tytuł artykułu głosił co innego
bELaJBcj
Wilcy z gor
2 lata temu
Ratujmy morswiny baltyckie tak szybko odchodza.
dobry wujek
2 lata temu
jestesmy bogaci i stac nas n a paliwo drozsze niz u niemca i tyle w temacie...
...
Następna strona