Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Oktawian Góral
|

Pandemia im nie straszna, idą na rekord. Dominuje węgiel i ruda

87
Podziel się:

Zespół portów Szczecin-Świnoujście informuje o wynikach za lipiec 2021. W skali rok do roku wyniki wzrosły aż o 15 proc. Dominującymi towarami są: węgiel, ruda, zboża, drobnica oraz kontenery. Prawdziwym gigantem jest Terminal Promowy w Świnoujściu.

Pandemia im nie straszna, idą na rekord. Dominuje węgiel i ruda
Zespół portowy Śzczecin-Świnoujście (VCG via Getty Images, VCG)
bEDRkpjF

W porównaniu z lipcem 2020 zespół portowy Szczecin-Świnoujście zwiększył swoje wyniki przeładkunkowe o 15 proc. Tylko w tym roku obydwa porty obsłużyły niemalże 19 mln ton ładunków - podaje portal Rynek Infrastruktury. Dominuje węgiel i ruda - zanotowały one wzrost na poziomie aż 35 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku.

Zobacz także: Pożar w porcie w Dubaju. Nagranie z akcji po potężnej eksplozji kontenerowca

Ale nie tylko to, co potrzebne przemysłowi ciężkiemu rośnie. Wśród przeładowywanych towarów aż o 13 proc. rośnie drobnica. Na bardzo podobnym poziomie, co rok temu utrzymuje się przeładunek zbóż oraz innych paliw.

bEDRkpjH

Świnoujście gigantem

Jak wskazuje Rynek Infrastruktury najwięcej masy ładunkowej obsłużono w Terminalu Promowym w Świnoujściu. Odpowiada on głownie za drobnicę. W pierwszych 7 miesiącach 2021 roku obsłużył on aż 7,5 mln ton ładunków. Na drugim miejscu znalazł się Bulk Cargo Port w Szczecinie - od początku roku obsłużył 2,1 mln ton towarów, głownie węgla, rudy i drewna. Na podium znalazł się jeszcze terminal OT Świnoujście, który pod koniec lipca miał łącznie 1,8 mln ton obsłużonych ładunków.

Dobrym wynikiem operacyjnym pochwalić się również mogą terminale LNG w Świnoujściu oraz DB Port w Szczecinie oraz OT, które trafiają do pierwszej piątki największych z odpowiednim przeładunkiem na poziomie 1,5 mln ton oraz 850 tys. ton.

Zespół Portów Szczecin-Świnoujście czeka ogromny rozwój. W planach jest budowa głębokowodnego terminala w Świnoujściu, który ma obsługiwać do 2 mln znormalizowanych kontenerów rocznie. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A poszukuje inwestora, które zrealizuje budowę i podejmie się zarządzania nowym terminalem. Z całą pewnością przełoży się to na rozwój zachodniopomorskiej aglomeracji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bEDRkpki
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(87)
tdu
2 miesiące temu
Nie przetworzone drewno - to porażka ! Mały , tymczasowy zarobek.
BOG
2 miesiące temu
brawo PiS
Brawo
2 miesiące temu
Jak za komuny, w porcie węgiel i drewno
bEDRkpkj
Jesus
2 miesiące temu
To nie sukces Polski tylko sukces PiSu i dobrze o tym wiecie...Tusk tą stocznie doprowadził do ruiny prawie sprzedał Niemcom na nasze szczęcie PiS wygrał wybory i wszystko zaczeło się opłacać z resztą to samo było z LOTem za PO miliony strat już Lufthanza sie sxykowała dobkupna a tu cyk PiS i miliony zysku rocznie już nie wspomnę o KGHM I ORLENIE
Tank
2 miesiące temu
Jak coś wychodzi to wam nie wchodzi.
...
Następna strona