Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Daniel Bochen
|
aktualizacja

Piotr i Paweł zniknie z rynku? Kolejną polską markę czeka likwidacja

30
Podziel się:

Piotr i Paweł - ostatnia w kraju sieć delikatesów chyli się ku upadkowi. Większościowe udziały w spółce ma przejąć Spar Group z RPA.

Piotr i Paweł do likwidacji
Piotr i Paweł do likwidacji (Wikimedia Commons CC0, Artur Andrzej)

– Najprawdopodobniej wszystkie sklepy sieci Piotr i Paweł zostaną przekształcone w Eurospar lub Spar. Proces zmiany marki zajmie kilka miesięcy, a inwestycje w podniesienie jakości tych sklepów następne pięć lat – mówi Rob Philipson, odpowiedzialny za polski rynek z ramienia Spar Group Ltd., cytowany przez "Rzeczpospolitą".

Jak informowaliśmy pod koniec maja, spółka zależna Spar Group z RPA, Wasz Sklep Spar, ma przejąć większościowe udziały w Piotrze i Pawle od funduszy zarządzanych przez TFI Capital PartnersPartners.

Problemy finansowe Piotra i Pawła doprowadziły do otwarcia w lutym 2018 r. postępowania sanacyjnego, a rok później UOKiK przedłużył zgodę na posiadanie sieci przez Capital PartnersPartners. W międzyczasie sieć zmniejszyła liczbę placówek o połowę – z około 140 do 70.

Zobacz: Zakaz handlu w niedzielę. "Skala destrukcji i zniszczenia jest olbrzymia"

- Wszystkie obecne sklepy staną się częścią sieci Spar i aktualnie nie przewidujemy zamknięcia kolejnych sklepów Piotr i Paweł – zapewnia Philipson. Spółka nie przewiduje również dodatkowych zwolnień pracowników, choć mocno się zmieni.

Prawdopodobnie zniknie istniejący w obecnym kształcie sklep internetowy marki, jeden z pionierów i swego czasu nawet lider zakupów spożywczych online w Polsce. - Decyzja w tej kwestii zostanie podjęta po uzyskaniu stosownych zgód urzędów. Najprawdopodobniej sklep internetowy będzie nadal funkcjonował pod zmienioną marką – dodaje Rob Philipson, cytowany przez "Rz".

Jak informuje dziennik, Spar szykuje zmiany w ofercie swoich placówek, chcąc rozbudować ofertę marek własnych. Rozważana jest także mocna rozbudowa sieci centrów logistycznych o nowe obiekty w Warszawie oraz w Krakowie, aby poprawić efektywność usług dystrybucyjnych i logistycznych.

Firma chce rozwijać się w Polsce w modelu franczyzowym, będzie poszukiwać partnerów prowadzących sklepy spożywcze, chcących działać pod marką Spar w różnych wariantach. Od Spar Express przez średniej wielkości Spar po duży Eurospar i największy – Interspar.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(30)
czyt
5 lata temu
Szkoda, ale niestety marka była zbyt droga, co powodowało że zdarzyło mi się kupić tutaj nie najświeższy produkt. Więc na cóż...
Qert
5 lata temu
Ceny były z kosmosu nawet 3 razy droższe artykuły niż w innych sklepach. Kiedyś miałem wielką ochotę zjeść sobie szprote więc wybrałem się do tego sklepu u tu szprota 25 zł kilo ! A na osiedlu u mnie po 8 zł świeża jak by ktoś chciał wiedzieć gdzie to było to mówię kilka lat temu sklep mieścił się w galerii słonecznej w Radomiu.
Koloolo
5 lata temu
Nie każdy chce mieć najtaniej
Polak zwykły
5 lata temu
Co by tu jeszcze spieprzyć panowie, co by tu jeszcze spieprzyć??
Dawid84
5 lata temu
Pada bo polskie!!!
...
Następna strona