Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Poczta Polska ma działać na zwolnionych obrotach. W trosce o kondycję firmy

183
Podziel się:

Przesyłki dotrą później, mniej listów listonosze doręczą do domu, a niektóre usługi zostaną wyłączone. Takie perspektywy rysują się przed klientami Poczty Polskiej. Urząd Komunikacji Elektronicznej w przyszłym roku sprawdzi, jak na zmiany zareagują Polacy.

Klienci mają coraz częściej sami zgłaszać się na pocztę po swoje przesyłki.
Klienci mają coraz częściej sami zgłaszać się na pocztę po swoje przesyłki. (WP.PL, Mateusz Madejski)

Według informacji "Rzeczpospolitej" reakcja na przedefiniowanie usługi powszechnej będzie sprawdzana w 2020 roku za pomocą badania społecznego. Jeżeli Urząd Komunikacji Elektronicznej zaopiniuje je pozytywnie, to nic nie będzie stało na przeszkodzie, żeby Poczta Polska zmienia sposób funkcjonowania i wprowadziła nowe zasady: np. poprzez obniżenie standardów terminowości, zmniejszenie częstotliwości doręczeń listów czy wyłączenie niektórych usług.

Zmiany postulują eksperci Instytutu Pocztowego, którzy w najnowszym raporcie podkreślili, że "rentowność usługi powszechnej w obecnym kształcie staje się nie do utrzymania". Nieoficjalnie mają wspominać też o niej sami pocztowcy. Nowy sposób funkcjonowania miałby poprawić kondycję Poczty Polskiej, która, zamiast dopłacać do usług powszechnych, mogłaby pomyśleć o inwestycjach i modernizacjach.

– Nie starcza pieniędzy nie tylko na inwestycje, ale też na niezbędne podwyżki płac. Skutkiem jest spadająca jakość usług i wzrost niezadowolenia klientów – twierdzi Krzysztof Piskorski, prezes IP.

Zobacz także: Zobacz także: Poseł od jazdy pociągiem i brudnych butów przepytany. Poległ na ostatnim pytaniu

Temat zmian w regulacjach rynku pocztowego jest też na wokandzie w Unii Europejskiej. "Rz" podaje, że Polska nie chce wychodzić przed szereg i z nowelizacjami wewnętrznego prawa poczeka na krystalizację pomysłów w Brukseli.

Rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś zapewnił gazetę, że na obecnym etapie nie są rozważane żadne zmiany. Nie wykluczył jednak, że pojawią się jakieś nowości w obsłudze klientów przez PP.

– W obszarze tym toczą się dyskusje na szczeblu unijnym i w 2020 roku planowane są prace nad dyrektywą – wytłumaczył Huptyś w rozmowie z "Rz".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(183)
Alexander
4 lata temu
Swego czasu mieliście popis Inpostu, to dopiero byla żenująca jakość usług. Poczta powinna byc poczta, a nie bazarem, dodatkowo powinni mies swoje paczkomaty konkurencyjne do w/w firmy i juz by odnieśli sukces. Pracownicy zamiast zajmować sie handlem zajęliby sie usługami pocztowymi.
Smok
4 lata temu
Drogo A jakość marna ,przesyłki albo nie terminowo albo zniszczone,no i jeszcze awizo od kuriera kiedy jestem w domu
amen
4 lata temu
Zacznijmy od tego by Poczta zaczęła wykonywać przysługujący im w niedzielę handel. Do roboty listonosze
Elka
4 lata temu
Gdyby Poczta sie zajęła tylko obsługa listów i przesyłek, a nie zmuszala listonosza do handlu obnosnego, a w placówkach nie robiła sklepu ze wszystkim i naklaniala klienta do tysiąca innych rzeczy to moze nie miała by takiej opini.
Zawodowiec
4 lata temu
Znam kilku listonoszy i wszyscy mówią bankrut , ostatnio dostali po 3 zł premii.
...
Następna strona