Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Konrad Bagiński
|
aktualizacja

Podczas pandemii wzrosło zaufanie do Biedronki i Lidla. Bo przestrzegały przepisów

3
Podziel się:

Przestrzeganie limitów liczby kupujących w sklepach i dostępność środków higienicznych wpłynęły pozytywnie na zaufanie do sieci sklepów. W oczach klientów zyskały nie tylko dyskonty, ale i supermarkety. Sporo zakupów robiliśmy jednak w małych, osiedlowych sklepach.

Zaufanie do Biedronki wzrosło w okresie pandemii
Zaufanie do Biedronki wzrosło w okresie pandemii (money.pl)

Najnowsze dane wskazują, że sytuacja związana z koronawirusem wpłynęła na stosunek klientów do poszczególnych sieci handlowych. W największym stopniu zaufanie Polaków w tym okresie zwiększyło się do Biedronki (14,3 proc.), Lidla (12,5 proc.), Carrefoura (11,2 proc.) oraz Kauflandu (11,0 proc.). Tak wynika z raportu "Zaufanie Polaków do sieci handlowych w czasie pandemii", zrealizowanego przez agencję Catchers oraz Instytut Badawczy IPC.

Zobacz także: Obejrzyj: <a href="https://wideo.wp.pl/slug-6515758876309633v">Zniesienie zakazu handlu. "To by pomogło całej branży"</a>

Co wpływa na zaufanie do sieci handlowych?

Nieprzestrzeganie limitu osób przebywających w sklepie to główny czynnik wpływający na spadek zaufania – wskazało go blisko 40 proc. badanych. Niewielu mniej respondentów powołało się na brak dostępu do środków higieny osobistej, które sieci handlowe miały udostępniać kupującym (37 proc.) czy nieegzekwowanie używania środków ochrony osobistej przez klientów (33 proc.).

Co trzeci badany za powód obniżenia zaufania wskazywał również wzrost cen produktów, a co czwarty – nieprzestrzeganie przez pracowników m.in. konieczności noszenia maseczek. Respondenci zwrócili uwagę na brak wydzielonych odstępów w strefach kasowych oraz nieegzekwowanie ich przestrzegania, a także na niezwracanie uwagi na bezpieczeństwo w obrębie sklepu, w tym kolejki przed nim.

- Wyniki raportu są potwierdzeniem tego, jak sytuacje kryzysowe wpływają na postrzeganie marek przez klientów. Musimy pamiętać, że takie sytuacje mogą być zarówno szansą na przyciągnięcie do siebie nowych klientów i zlojalizowanie dotychczasowych, ale także zagrożeniem ich utraty. Kluczem do sukcesu jest prowadzenie odpowiedzialnych z perspektywy klientów działań według skrupulatnie zaplanowanej wcześniej strategii. Bez wątpienia na tym etapie istotne jest słuchanie opinii klientów, reagowanie na nie oraz przygotowanie się do podobnych sytuacji kryzysowych w przyszłości – mówi Hubert Koszela, partner agencji Catchers.

Najczęściej wybierane sklepy w okresie pandemii

Z raportu "Zaufanie Polaków do sieci handlowych w czasie pandemii" wynika także, że zdecydowana większość naszych rodaków (63 proc.) w tym czasie najchętniej kupowała produkty FMCG w osiedlowych sklepach. Niemal połowa respondentów (47 proc.) w omawianym okresie najczęściej robiła zakupy w Biedronce, natomiast na trzecim miejscu uplasował się Lidl z wynikiem 16 proc..

- Badani w okresie największych sanitarnych obostrzeń, najczęściej dokonywali zakupów najpotrzebniejszych artykułów spożywczych w lokalnych sklepach, chcąc zmniejszyć ryzyko przebywania w skupiskach ludzi. Ryzyko związane z nieprzestrzeganiem restrykcji epidemiologicznych było znacznie mniejsze niż chociażby w dyskontach czy super- i hipermarketach – wskazuje Kamil Pluta, badacz w Instytucie Badawczym IPC.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Finanse
KOMENTARZE
(3)
Ffd
4 lata temu
Precz z obcymi sieciami!
Mir
4 lata temu
Tez sie z tego smieje z tego zaufania
HAHA
4 lata temu
HAHAHAHAHA