Polacy przejmują zagraniczne marki. Tak podbijają rynki
Amica, Apart czy Unimil skutecznie zdobywają rynki zagraniczne. Działają tam jednak nie pod własną nazwą, ale wykorzystują lokalne marki.
Amica właśnie przejęła prawa do marki Fagor, dobrze znanej w Hiszpanii, Portugalii i Francji – pisze "Rzeczpospolita".
Wcześniej Amica kupiła niemieckiego Hansa za pomocą, którego podbija choćby Rosję.
Takie działanie pozwala polskim firmom zdobywanie nowego rynku za sprawą marki dobrze znanej klientom.
Na tej zasadzie w polskie ręce trafił np. Big Star – pisze "Rz". Apart z kolei wszedł na rynek międzynarodowy choćby za pomocą szwajcarskich marek zegarmistrzowskich Bergstern czy Albert Riele.
Z kolei Unimil, producent prezerwatyw, na zachodzie działa za spraw przejętej od Niemców marki Condomi.
Nie tylko prawo do marki daje przewagę na zagranicznym rynku. Część z firm idzie jeszcze dalej. Kupują całe przedsiębiorstwa z zakładami produkcyjnymi, magazynami i pracownikami. Taką strategię wykorzystuje choćby CCC czy Maspex.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl