Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Polskie Radio traci. Odchodzą reklamodawcy

36
Podziel się

Odejście reklamodawców i dziennikarzy i bałagan na antenie radiowej "Trójki" to, jak pisze "Rzeczpospolita", efekt próby politycznego podporządkowania rozgłośni. Straty, jak ocenia dziennik, sięgają 6 mln złotych miesięcznie.

Polskie Radio traci. Odchodzą reklamodawcy
Z Polskiego Radia odchodzą reklamodawcy. (PAP, Mateusz Marek)
bDRPaBIl

"Rzeczpospolita" przytacza nieoficjalne szacunki, według których od końca maja, czyli od afery związanej z listą przebojów i piosenką Kazika, publiczna rozgłośnia traci 5–6 milionów złotych miesięcznie. Rocznie strata może sięgnąć 6 mln złotych.

Na odejście reklamodawców wpływ ma przede wszystkim zła atmosfera wokół radiowej "Trójki" i kryzys wizerunkowy.

Jak mówi w rozmowie z "Rz" osoba związana z marketingiem Polskiego Radia, "Trójka" była koniem pociągowym finansów całej rozgłośni.

bDRPaBIn
Zobacz także: Orlen nie rezygnuje ze wspierania polskiego sportu w czasie kryzysu. "Zwiększyliśmy na to budżet o prawie 100%"

W ciągu ostatnich 5 lat słuchalność "Trójki", czyli udział w rynku radiowym, spadła z nieco ponad 8 do nieco ponad 4 proc.

W ciągu ostatniego roku stacja miała czterech szefów, a od 2015 roku, jak twierdzą związani z radiem dziennikarze, wymieniono przynajmniej 35 proc. zespołu.

bDRPaBIt

To wszystko sprawia, że reklamodawcy niechętnie patrzą na "Trójkę" i wolą lokować pieniądze gdzie indziej.

– Liczą się konkretne media, plany dla określonych produktów. Radio Track to jeden z podstawowych parametrów. Możliwe więc, że nie wzięliśmy pod uwagę tych stacji, które w tym badaniu nie wypadają dobrze. Nie możemy przecież wydawać pieniędzy na prawo i lewo – mówi "Rz" Krzysztof Prus, szef marketingu Toyoty, która wycofała się ze współpracy z radiem.

Na pytania o odpływ reklamodawców Polskie Radio nie odpowiedziało, zasłaniając się tajemnicą handlową.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDRPaBIO
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(36)
pietia
7 miesięcy temu
nie wiem czy 6 milionow rocznie czy miesiecznie to nie ma znaczenia trojka juz nigdy nie bedzie ta sama a im wiekszy lizus kieruje stacja tym gorzej Szkoda bo moje pokolenie wychowalo sie na trojce a lista przebojow bez Marka juz nigdy nie bedzie taka sama Pozdrawiam Marka i tych wszystkich ktorzy zostali ofiarami dobrej zmiany
zeba
7 miesięcy temu
a to jeszcze nikt nie wydał polecenia Orlenowi, PZU i innym żeby tam się reklamowali? dziwne
Pan Marcin
7 miesięcy temu
Nie ważne, listę przebojów zawsze może zacząć emitować Radio Maryja, reklamodawca też się znajdzie, 6 milionów złotych z chęcią przeznaczy PZU...
bDRPaBIP
Franek
7 miesięcy temu
Słów mi brak - słuchałem Trójki od 40 lat. Przetrwała komunę i stan wojenny, nie przetrwała pisiorów. Oni cały ten kraj rozwalą , okradną i zostawią taki syf innym, żeby się dalej męczyli - licząc na to, że znów potem dorwą się do żłobu. Mam nadzieję, że wyborcy wreszcie zmądrzeją i przestaną tańczyć ten chocholi taniec do muzyki Zenka i wreszcie zrozumieją, co dla Polski jest ważne. Bo na pewno nie 500+ i inne tego typu populistyczne kiełbasy. Wiedziałam, że jak zmiotą Trójkę, to będzie już koniec demokracji i koniec tego kraju. No, cóż najlepsi jesteśmy w powstaniach - szkoda tylko, że wtedy giną najlepsi. Ludzie opamiętajcie się!!!!!
Sluchacz
7 miesięcy temu
Wyrzucanie wartościowych dziennikarzy którzy są w opozycji do PiS owskiej ideologii przynosi wymierne efekty
...
Następna strona