Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MBL
|

Pomiar mediów po nowemu. Powstało nowe narzędzie - Mediapanel

19
Podziel się:

Nadchodzi przełom jeśli chodzi o sposób badania tego, jak ludzie korzystają z mediów - radia, telewizji i internetu. W środę trzy organizacje uruchomiły nowe narzędzie - Mediapanel.

Pomiar mediów po nowemu. Powstało nowe narzędzie - Mediapanel
Mediapanel zbada, jak korzystamy z mediów. (FORUM)

Gemius, Polskie Badania Internetu oraz Komitet Badań Radiowych uruchomiły nowe badanie, z którego dowiemy się, jak korzystamy z internetu, telewizji oraz radia. Mediapanel stanowi bowiem połączenie badania internetu Gemius/PBI, pomiaru audytorium stacji radiowych Radio Track oraz danych z jednoźródłowego cross-mediowego badania Gemius.

Jak podano podczas konferncji, Mediapanel ma pokazywać dane podzielone na 7 typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio. Treści objęte badaniem są dodatkowo klasyfikowane jako redakcyjne (editorial) lub komercyjne (commercial). Docelowo w wynikach Mediapanel uwzględniony zostanie również pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo w internecie.

- Zdajemy sobie sprawę, że badania internetu są też najbardziej skomplikowanymi projektami badawczymi, wymagając nieustannego rozwoju i inwestycji. Jednocześnie internet jest według raportów rynkowych najbardziej wszechstronnym medium reklamowym. W naszym badaniu widowni internetowej dysponujemy także największym panelem badawczym w porównaniu z innymi badaniami mediów na polskim rynku. To zdecydowało, że uruchomiliśmy wraz z KBR i Gemius pomiar współkonsumpcji mediów – mówił w środę podczas konferencji Paweł Laskowski, prezes zarządu PBI.

- Nowe badanie, które zaprezentowaliśmy rynkowi, to krok milowy w sposobie pomiaru mediów w Polsce – komentował Marcin Pery, prezes zarządu Gemius S.A.

To, w jaki sposób mierzyć konsumpcję mediów od lat stanowi spór pomiędzy wydawcami, a działami marketingu marek. Każde medium używało bowiem własnego pomiaru. Ustalenie jednolitego, kompromisowego audytu może być krokiem milowym dla tego, jak dzielić budżety reklamowe.

Zobacz także: Branża ślubna cierpi przez wirusa. "Pary czują się oszukane"
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
media
internet
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
gosc
4 lata temu
Tu chodzi jak wprowadzic obowiazkowy abonament dla wszystkich!!!!!
biegacz
4 lata temu
my się dowiemy ? a na kiego grzyba mi to jest potrzebne.
Ehhhhh
4 lata temu
Każdy sposób jest dobry żeby sprawdzić kto i czy ogląda a najważniejsze czy płaci
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
IREK 2303
4 lata temu
a może by tak pokazać aktualną oglądalność w % w rogu ekranu TV na każdym kanale by to na pewno uwiarygodniło badania./już kiedyś proponowałem ale to jest za trudne bowiem okazoło by się brakiem możliwośći manewrowania wynikami/.
pati
4 lata temu
Nie mają na co wydawać pieniedzy.Co z zakupem szczepionek na grypę dla Polaków,co nasi naukowcy robią w sprawie szczepionek na koronawirusa,sa tak słabi?
Świadomy
4 lata temu
A ja blokuję ciacha.... Nie ma śledzenia....
To gnojki.
4 lata temu
Coś mi się wydaje że będą wymieniać dekodery ... a wtedy mają nas jak na widelcu.
Marek
4 lata temu
Coraz więcej wolności