Pomidorowy gigant z Włoch wybrał Polskę. "Strategiczna ekspansja"
Mutti, włoska firma rodzinna i lider na europejskim rynku przetworów pomidorowych, wybrała Warszawę na siedzibę dla regionu Europy Wschodniej. "Ta strategiczna ekspansja odzwierciedla długoterminowe zaangażowanie marki w segmencie pomidorów w regionie i stanowi ważny krok w międzynarodowym rozwoju firmy" - informuje koncern.
Mutti, włoska firma rodzinna i europejski lider na rynku przetworów pomidorowych, otworzyła swoją polską spółkę zależną, wybierając Warszawę na siedzibę dla regionu Europy Wschodniej, obejmującego takie rynki jak Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rumunia, Bułgaria i Mołdawia.
W ciągu najbliższych dwóch lat warszawski zespół ma się powiększyć do siedmiu osób, a kluczowe rekrutacje obejmą obszary marketingu, zarządzania kategorią i sprzedaży regionalnej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spór o dom jednorodzinny z 30 pokojami. Deweloper: to jest normalna inwestycja
Mutti odnotowuje imponujący wzrost na rynkach europejskich. Jej udział na polskim rynku wzrósł z 2,8 proc. w 2021 roku do 10,9 proc. w 2024 roku.
"Ten krok to nie tylko ekspansja geograficzna - to wyraz naszej wizji budowania długofalowych relacji z lokalnymi konsumentami, partnerami i sieciami handlowymi" - mówi cytowany w komunikacie Francesco Mutti, prezes Mutti. "Nasza strategia zawsze zakłada model trójstronnych korzyści - dla naszych rolników, partnerów i końcowych konsumentów. Postrzegamy Polskę i Europę Wschodnią jako idealne środowisko do rozwoju takiego podejścia" - dodał.
Biurem w Warszawie kieruje Juan Pablo Carnevale, który został mianowany dyrektorem zarządzającym Mutti Poland. Carnevale związany jest z firmą od 2011 roku i dotąd pełnił różne międzynarodowe funkcje w strukturach organizacji.
- Polska przyjęła naszą jakość i wartości szybciej niż jakikolwiek inny rynek, na który weszliśmy. Mieliśmy poczucie, że polski konsument jest gotowy na produkt pomidorowy premium, który podnosi codzienne gotowanie na wyższy poziom - powiedział Juan Pablo Carnevale, dyrektor zarządzający Mutti Poland.
"Strategiczne priorytety Mutti w Polsce obejmują zwiększenie obecności w najważniejszych kanałach sprzedaży detalicznej - supermarketach, hipermarketach, sklepach convenience - oraz rozwój segmentu gotowych sosów do makaronów. Firma współpracuje już z największymi sieciami handlowymi we wszystkich kanałach" - czytamy w komunikacie.