Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MAG
|

Prawie 55 mln złotych zysku netto. Wirtualna Polska pokazała wyniki

5
Podziel się:

Prawie 55 mln złotych zysku netto odnotowała w w trzecim kwartale 2021 r. Wirtualna Polska Holding S.A. To wzrost o ponad 106 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Zysk EBITDA w tym samym czasie wzrósł o ponad 50 proc., do poziomu niemal 85 mln złotych.

Prawie 55 mln złotych zysku netto. Wirtualna Polska pokazała wyniki
Prawie 55 mln zysku netto Wirtualnej Polski w trzecim kwartale (WP)

Jak czytamy w komunikacie, łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., w segmentach online i tv, w trzecim kwartale wyniosły 225 mln złotych, a w sumie po trzech kwartałach zamknęły się w kwocie 622 mln złotych. To oznacza wzrosty odpowiednio o 47 proc. i 50 proc. rok do roku.

Na wyniki wpływ miał m.in. wzrost rynku i luzowanie obostrzeń związanych z COVID-19. "Przychody Wakacje.pl, największej spółki holdingu w obszarze e-commerce, były znacznie wyższe niż w 2020 roku i zbliżone do wyników trzeciego kwartału 2019 roku. Wzrost przychodów w obszarze mediów od wielu miesięcy utrzymuje się znacznie powyżej całego rynku" - czytamy.

Zobacz także: Od start-upu do największej polskiej firmy internetowej. WP nagrodzona

– Cieszymy się, że tegoroczne inwestycje w redakcję tak szybko przyniosły efekt i Wirtualna Polska już po ośmiu miesiącach osiągnęła pozycję najchętniej cytowanego medium w Polsce – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A. i dodaje:

W obszarze sprzedaży reklamy do wyników przyczynił się m.in. rozwój sieci reklamowej WPartner, która dynamicznie rośnie i po trzech kwartałach dostarcza witrynom w niej zrzeszonym już blisko milion złotych miesięcznie popytu na reklamę z polskich i zagranicznych spółek e-commercowych. To zasługa m.in. narzędzia do samodzielnej obsługi kampanii reklamowych w rozliczeniu za faktyczną sprzedaż ADS.WP.PL, z którego korzysta już 50 klientów.

Wirtualna Polska pokazała wyniki

WP informuje w komunikacie, że jednym z najnowocześniejszych narzędzi reklamowych na rynku jest WP Ads. "To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). Po niespełna trzech miesiącach z platformy korzysta już ponad 50 partnerów biznesowych WP z branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie i uroda" - czytamy.

Równocześnie spółka rozwija WPartner. "To platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację własnych powierzchni reklamowych. Jest to możliwe dzięki unikatowej, autorskiej technologii opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma partnerami biznesowymi. Dzięki WPartner wydawcy w jednym miejscu mają możliwość emitowania reklam z różnych źródeł (domy mediowe, klienci bezpośredni, klienci regionalni, reklama programmatic), przy zachowaniu najefektywniejszego dla nich modelu rozliczania kampanii" - podano.

Wirtualna Polska

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.

W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie https://holding.wp.pl/inwestor.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
Roziu
rok temu
I co dzięki temu? Przestaniecie cenzurować i zlikwidujecie reklamy?
Jacek
rok temu
Jak widać na antypolskiej propagandzie, sianiu nienawiści i dezinformacji, inspirowanej z Berlina można nieźle zarobić.
Jan
rok temu
To na złomie da się tyle zarobić?
Gość
rok temu
A podatek w Polsce zapłacony?
Pi61
rok temu
Okazuje się że na pisaniu bzdur i nie zawsze sprawdzonych informacji można zarabiać. Ale jak się ma za konkurencję np. TVP to nie dziwi.