Promocje i rabaty pozostaną z modą na dłużej

Choć wakacyjne wyprzedaże powoli dobiegają końca, to w sezonie jesiennym branża fashion nie zamierza rezygnować z dodatkowych akcji sprzedażowych - wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę Domodi. Mowa głównie o promocjach i czasowych rabatach.

W sezonie jesiennym będzie więcej wyprzedażyJesienią spodziewamy się dodatkowych wyprzedaży w sklepach
Natalia Kurpiewska

Zmiana sezonu to dla branży mody bardzo ważny czas. Planowanie i zakup nowych kolekcji zaczyna się bowiem znacznie wcześniej niż ich właściwa ekspozycja i sprzedaż. Obecnie mnożą się także pytania o to, jak i czy w ogóle pandemia wpłynie na zachowania konsumenckie w nadchodzących miesiącach. Jak pokazała praktyka - miała ona już impakt na decyzje marek. To właśnie o te ostatnie zapytała swoich partnerów fashion, w ankiecie, Grupa Domodi.

Promocje asortymentu

Aż 76% ankietowanych wskazało, że w nowym sezonie planuje dodatkową promocję oferty swojego sklepu lub marki, natomiast 17% zamierza zrealizować działania komunikacyjne w tożsamy, do poprzednich lat sposób, bez dedykowanych akcji sprzedażowych.

Tematyka akcji sprzedażowych

Patrząc z perspektywy sklepów, tematyką promocji we wrześniu będą: dla 50% badanych nowe, jesienne kolekcje. 41% ankietowanych wskazuje na dodatkowe rabaty w kategorii odzieży i obuwia biurowego, a 29% sklepów i marek nadal będzie kontynuowało komunikację posezonowej wyprzedaży odzieży letniej. Na pytanie dotyczące preferowanej metody promocji na pierwszym miejscu znalazły się kody rabatowe - wskazała na nie zdecydowana większość badanych (61%). Wśród wymienianych opcji znalazły się także wyprzedaże promowane z pozycji strony głównej oraz promocje czasowe: nowych linii i bestsellerów.

Szalona moda z Hongkongu. Alicja Werniewicz, stylistka gwiazd o trendach na lato 2020

Po nadchodzącym sezonie w branży fashion możemy spodziewać się utrzymania tendencji wyprzedażowych i rabatowych w branży fashion oraz tego, że wiele marek pozostanie bardziej aktywnych w kanale online niż offline. Wynika to z obaw przed nadejściem II fali zakażeń i możliwością powrotu do reżimów sanitarnych panujących w kwietniu. Według prognoz - popyt w sieci nie osłabnie, a jedynie się umocni, a stanie się tak także w zróżnicowanych grupach wiekowych, z których najprężniej obecnie przyrastającą są osoby w wieku 65+.

Szczegóły badania

Grupa Domodi przeprowadziła badanie wśród swoich partnerów z branży fashion. Ankieta została zrealizowana w dniach od 20-24 lipca 2020 roku, a została ona wypełniona przez blisko 80 przedstawicieli polskich sklepów i brandów modowych.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a