Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
gaz lng
03.07.2020 11:31

Rozbudowa gazoportu. Gaz-System dopiął ostatni element za prawie 2 mld zł

1,9 mld zł ma kosztować budowa trzeciego zbiornika na LNG i drugiego stanowiska dla statków w gazoporcie w Świnoujściu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)
Rozbudowa gazoportu w Świnoujściu.

Polskie LNG - spółka zależna Gaz-Systemu - oraz zarząd portów Szczecin-Świnoujście wybrali wykonawcę - konsorcjum PORR i TGE Gas Engineering. Dopięcie rozbudowy przychodzi w czasie sporej niepewności na rynku LNG, która potrwa jeszcze kilka miesięcy.

Dzięki rozbudowie roczne zdolności regazyfikacyjne terminala sięgną 8,3 mld m sześc., gazoport zyska też możliwości nie tylko odbioru LNG z drugiego stanowiska, ale i ładowania LNG na mniejsze metanowce, oraz bunkrowania napędzanych tym paliwem jednostek pływających.

Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko z perspektywy 2014-2020 wyniesie do 461 mln zł.

*Klienci: Polskie LNG i Zarząd portów *

PORR i TGE dla Polskiego LNG zbudują trzeci zbiornik na LNG, większy niż dwa istniejące. Mają one po 160 tys. m sześc., nowy pomieści miał 180 tys. m sześć. skroplonego gazu.

Również operator terminala będzie klientem, jeśli chodzi o budowę przez konsorcjum aparatury do rozładunku, załadunku i bunkrowania LNG na nowym stanowisku.

Obejrzyj: Terminal LNG w Świnoujściu zwiększy konkurencyjność na rynku gazu

Samo stanowisko - łącznie z estakadą przesyłową oraz urządzenia do cumowania konsorcjum wybuduje dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Rozbudowa ma potrwać do końca 2023 r.

Wcześniejsze etapy rozbudowy

Już wcześniej - w lutym 2020 r. operator terminala podpisał umowę na wykonanie innej, bardzo ważnej części rozbudowy, czyli nowej baterii regazyfikatorów SCV oraz pomp kriogenicznych. Urządzenia te pozwolą zwiększyć wolumen gazu, wtłaczanego do krajowej sieci przesyłowej.

Również ten kontrakt przypadł konsorcjum PORR i TGE Gas Engineering. Umowę na dostawę samych jednostek SCV Polskie LNG podpisało w październiku 2019 r. z firmą Selas-Linde.

Pod koniec maja dodatkowe zdolności regazyfikacyjne terminala, które pojawią się po kolejnych etapach rozbudowy w całości zarezerwowało już PGNiG.

Jak po pandemii będzie wyglądał rynek, zarówno "dużego", jak i "małego" LNG? Co traderzy mówią o przyszłości rynku LNG? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl

Leszek Kadej, WysokieNapiecie.pl

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
03-07-2020

Rafał T.Przypominam, żadnej strategicznej infrastruktury, żadnych przekopów, żadnych linii kolejowych. Tylko inwestycje #za rogiem#

04-07-2020

bjI to jest ogromny sukces naszej obecnej wladzy a zapoczatkowal ten sukces prezydent Lech Kaczynski,a jakie sukcesy miala POKO iPSL oprocz napchania … Czytaj całość

04-07-2020

exitczyli polacy potrafią

Rozwiń komentarze (9)