Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Agata Kalińska
|

Rusza kampania Naczelnej Rady Adwokackiej. Bralczyk będzie odmieniał przez przypadki

6
Podziel się:

Wystartowała kampania "Adwokat w każdym przypadku" organizowana przez Naczelną Radę Adwokacką. Chodzi o zwiększenie świadomości prawnej Polaków oraz zachęcenie ich do korzystania z porad adwokatów przed podjęciem czynności prawnych.

Rusza kampania Naczelnej Rady Adwokackiej. Bralczyk będzie odmieniał przez przypadki
(WP.PL)

- Realizowana przez nas kampania "Adwokat w każdym przypadku" jest odpowiedzią na obserwacje z codziennej praktyki adwokackiej, które potwierdziły się także w przeprowadzonych przez nas badaniach - mówi Anisa Gnacikowska, zastępca sekretarza Naczelnej Rady Adwokackiej oraz koordynator kampanii.

- Dla większości Polaków adwokat jest ostatnią deską ratunku, a z jego pomocy korzystamy w ostatniej chwili, czyli na przykład, gdy otrzymujemy pozew sądowy. Wielu takim sytuacjom możemy przeciwdziałać. Świadomość swoich praw, obowiązków i możliwych konsekwencji prawnych, pozwala podejmować odpowiednie decyzje i zapobiegać pojawianiu się problemów - dodaje.

Z badań zrealizowanych przez Kantar Public na zlecenie Naczelnej Rady Adwokackiej wynika, że 87 proc. Polaków nie widzi potrzeby korzystania z pomocy prawnej.

Zobacz także: Zobacz też: Izba Ubezpieczeń o kancelariach odszkodowawczych. "Zdarzały się patologie"

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości prawnej Polaków oraz zachęcenie do zasięgania porad u adwokatów jeszcze przed podjęciem działania o charakterze prawnym. Sprawy rodzinne, pożyczki i kredyty, umowy z pracodawcą, zakupy, sprzedaż, reklamacje – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach komunikacji. Aby osiągnąć postawiony cel, twórcy kampanii stworzyli portal internetowy AdwokatwKazdymPrzypadku.pl, na którym czytelnicy znajdą szereg informacji na temat życiowych przypadków wymagających szczególnej ostrożności w zakresie zagadnień prawnych.

Dodatkowo w ramach kampanii pojawi się seria spotów video, zrealizowana z udziałem językoznawcy, prof. Jerzego Bralczyka. Słowo "adwokat" zostanie odmienione przez przypadki, aby kompleksowo przedstawić charakter pracy tej grupy zawodowej. Spoty prezentujące poszczególne przypadki będą publikowane cyklicznie w trakcie trwania projektu. Działania będą prowadzone przede wszystkim w internecie, obejmą m.in. komunikację w mediach społecznościowych oraz współpracę z influencerami, jednak nie zabraknie także tradycyjnych form promocji.

Kampania organizowana przez Naczelną Radę Adwokacką wystartowała 12 sierpnia i potrwa do końca roku. W działania zaangażowane będą także Okręgowe Rady Adwokackie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
Ffff
5 lata temu
Adwokat, adwokacina, giertych
Tfhhh
5 lata temu
Pomoge mu. Adwokat, advokacina, giertych
Tadeusz
5 lata temu
Moim zdaniem adwokat w panstwie prawa nie jest potrzebny gdy sa dobre regulacje. ..przykladem sa Niemcy
Przeszkodą te...
5 lata temu
zlecenie sprawy adwokatowi jest umową starannego działania, a nie umową rezultatu. Zatem, jeśli osoba zlecająca nie ma odpowiedniej wiedzy, to jak ma ocenić poziom staranności pracy adwokata? Zupełnie nieistotne jest, jak zlecający (i bardzo często opinia publiczna) ocenia "sprawiedliwość" w danej sprawie. Przykłady publikowane i pokazywane przez media bardzo często dowodzą, że sprawiedliwość społeczna różni się nawet o 180 stopni od "sprawiedliwości" wymierzonej przez sąd, czy też od "sprawiedliwości" głoszonej przed kamerami przez adwokatów (zwłaszcza reprezentujących tzw. celebrytów mających grubą kasę). Stąd zwykły człowiek (nie celebryta, nie aktor, nie polityk, nie dziennikarz) jest przekonany, że nie ma sensu prosić o pomoc adwokata, bo ten sprawę załatwi "po łebkach", byle tylko szybko. Na pewno i najlepiej tę różnicę w staranności pracy widać między adwokatem wynajętym prywatnie, a adwokatem wyznaczonym z urzędu.
pawelxp
5 lata temu
Obawiam sie, ze pani Adwokat nie wie o czym pisze. Teoretycznie powinno być tak jak glosi hasło, ale w praktyce niestety nie na każdą kieszeń, nie każdy adwokat przykłada się do pracy, czyli zwykłe lenistwo, bo nie podejrzewam o brak wiedzy. Adwokaci wynoszą sie ponad, bo myślą, że ich wiedza i znaczenie w procesie jest bardzo potrzebne osobie słabo wyksztalconej, tym bardziej w stoswanym prawie. Nawiązanie kontaktu klienta z adwokatem nie moze polegac na zadawaniu pytań, sugerowanie czegokolwiek, bo to obraża pana adwokata. To czyni ich niedostepnymi. Mam nadzieje, ze ci o ktorych pisze to duża mniejszość i większość klientów jest zadowolona z pomocy prawnej swojego adwokata. Jezeli ma sie takie doświadczenie to trudno namówic do korzystania z porad, czy pomocy prawnej w procesie. Zwykle na poczatku pieniądze nie są tak ważne, one stają się ważne w trudnym momencie dla jego klienta i nie ma zmiłuj. Adwokat nie powinien być osobą narcystyczną, powinien posiadać umiejetnośc kontaktu z każdym klientem. Mnie sie zdarzyło spotkać dwa razy z mało ciekawymi adwokatami w szczegolnie wrażliwych sprawach i ewidentnym poszkodowaniu przez sprawcę. Jeżeli dojdzie do tego, że w sprawę zaangażowany jest policjant to już trudno liczyć na wykorzystanie możliwości prawnych. Mam nadzieje ,że jestem wyjątkiem ze złym doświadczeniu z adwokatami.