Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. AZI
|
aktualizacja

Rynek dóbr luksusowych zmalał o jedną piątą. W cenie nadal auta, kosmetyki i perfumy

7
Podziel się:

Podczas pandemii najbardziej ucierpiała sprzedaż luksusowych rejsów. Spadły też obroty hoteli i restauracji. Lepiej poradziły sobie przedsiębiorstwa sprzedające jachty. Metamorfozę przeszedł także rynek mody - wynika z najnowszego raportu Deloitte.

Rynek dóbr luksusowych zmalał o jedną piątą. W cenie nadal auta, kosmetyki i perfumy
Przedsiębiorstwa sprzedające luksusowe jachty pomimo chwilowego załamania, zakończyły 2020 rok z niezłymi wynikami. (©Thierry - stock.adobe.com)

Eksperci Deloitte w piątej edycji raportu "Global Fashion&Luxury Private Equity and Investors Survey 2021" przeanalizowali sytuację i trendy w branży mody i dóbr luksusowych.

Wynika z niego, że globalna wartość rynku mody i dóbr luksusowych zmalała na skutek pandemii o jedną piątą. Jednak niektóre segmenty wyszły z tej sytuacji obronną ręką.

Najlepiej poradziły sobie np. przedsiębiorstwa sprzedające jachty. Pomimo chwilowego załamania w pierwszej połowie 2020 roku sezon letni pozwolił branży na odbudowanie strat i zakończenie roku 2020 na poziomie z roku 2019. Wśród segmentów, które wyjdą z pandemii silniejsze eksperci Deloitte wskazali także luksusowe samochody oraz kosmetyki i perfumy.

Zobacz także: Bogactwo po polsku. Tak zamożni Polacy wydają pieniądze

Pierwszym krajem, który przezwyciężył kryzys były Chiny. Wartość rynku mody i dóbr luksusowych w 2020 roku wzrosła w tym kraju o 45 proc. w ujęciu rocznym.

raportu Deloitte wynika jednocześnie, że w porównaniu z kryzysem z 2008 roku negatywny wpływ COVID-19 na branżę dóbr luksusowych będzie mniej dotkliwy i krótkotrwały.

Marki sportowe mogą jeszcze bardziej zyskać

Sektor dóbr luksusowych nie będzie już jednak taki sam jak przed pandemią. Co konkretnie się zmieni? Eksperci Deloitte wyróżnili pięć trendów, które wpłyną na ten rynek w 2021 roku.

Według nich zaczyna teraz dominować m.in. świadoma konsumpcja. Konsumenci są coraz bardziej skłonni do zakupu tych przedmiotów, które są mniej podatne na sezonowość i bardziej wytrzymałe. Robią też bardziej przemyślane zakupy.

Coraz bardziej liczy się również komfort. Mogą na tym zyskać zwłaszcza marki sportowe, zwłaszcza w kontekście rosnącej popularności pracy zdalnej i spędzania większej ilości czasu w domu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
Xena
3 lata temu
Myślę,że jakość i marka się zawsze obronią. Akurat mówię to z perspektywy osoby dla której kosmetyki są o tyle ważne, że wiem jaki moga mieć wpływ nawet na zdrowie. Stąd moje wybory pod tym kątem się nie zmieniły i dalej jestem wierna marce pat&rub. I to się nie zmieni.
ave
3 lata temu
Nic nadzwyczajnego. W czasie kryzysu bogaci stają sie jeszcze bogatsi, a biedni jeszcze biedniejsi. Dlatego zawsze będziemy mieć kryzysy.
widz
3 lata temu
łodzie mieszkalne to będzie rewolucja technologiczna 6.0. Już teraz ci którzy mają za mało na budowę rakiet kosmicznych całą kasę inwestują w stocznie. Media dziwią się dlaczego miliarderzy beztrosko topią tyle kasy w jachty i statki mieszkalne a nie w jakieś rozsądne inwestycje na lądzie (który za 50 lat będzie kilka metrów pod wodą).
Palmel
3 lata temu
to znaczy że jest kryzys
ukry na powró...
3 lata temu
Bo ukraińcu z PiS-u muszą się pokazać że nie na próżno okradają Polskę i Polaków!