Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Robert Kędzierski
Robert Kędzierski
|

Są nowe dane. Oto jak wygląda koniunktura w Polsce

14
Podziel się:

W listopadzie 2023 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), opisujący obecne tendencje wśród konsumentów, wyniósł - 15,1 i był o 2,8 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca - informuje Główny Urząd Statystyczny.

Są nowe dane. Oto jak wygląda koniunktura w Polsce
Poznaliśmy nowe dane o gospodarce (GETTY, NurPhoto)

Polacy są w coraz lepszych nastrojach - o czym świadczą dwa istotne czynniki: BWUK oraz WWUK. Pod tymi nazwami kryją się odczyty, które obrazują, jak Polacy oceniają stan gospodarki dziś i jak sytuacja w kraju rozwinie się w przyszłości.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Propaganda sukcesu i księgowe sztuczki". Potrzebny jest skokowy wzrost wydatków na ochronę zdrowia

Koniunktura w listopadzie - dane GUS

Jak podkreśla GUS w komunikacie, wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 7,0 p. proc. i 4,2 p. proc.).

Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 1,7 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju, 1,0 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 0,2 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego - czytamy w komunikacie GUS. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w listopadzie 2023 r. może więc napawać optymizmem.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w listopadzie 2023 r.

GUS opublikował też dane, które pozwalają "spojrzeć w przyszłość". Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji , wzrósł o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -7,4.

Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,6 p. proc. i 1,7 p. proc.). Wzrost o 1,0 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 4,5 p. proc.).

W listopadzie br. WWUK osiągnął wartość o 26,4 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r. - pisze GUS w komunikacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
nobo
2 miesiące temu
w listopadzie....to rzadzil pis lol
edc
2 miesiące temu
co ma koniunktura do ufności konsumenckiej konsumentów, ktora i tak jest na -7.4. Wiec bedzie gorzej.
Bieke
5 miesięcy temu
Ponad połowa wyborców głosowała na opozycję, to i poprawa nastrojów. Teraz już telewizja przestawia wajchę z Polski w ruinie, a prorządowa jeszcze nie przestawiła na odwrotną.
Emeryt
5 miesięcy temu
Wszystko kupuje na promocjach przed świętami a to żadne polepszenie nastroju tylko zapobiegliwosć!
danglan
5 miesięcy temu
Nie myślcie ,że to już dzięki tuseczkowi... Oni póki co w planach mają tylko wszystko odwrócić czyli tak jak na koniec 2015 ludzie z dobrą pamięcią wiedzą o co chodzi....