Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Spar przejmuje Piotra i Pawła. Podpisano umowę

15
Podziel się:

We wtorek podpisano umowę sprzedaży większościowych udziałów w sieci supermarketów Piotr i Paweł spółce zależnej Spar Group z RPA.

Spar przejmuje Piotra i Pawła.
Spar przejmuje Piotra i Pawła. (Materiały prasowe)

Jak ustalił portal wiadomościhandlowe.pl, chodzi o nabycie 80 proc. udziałów w spółce Grupa Piotr i Paweł przez spółkę New Polish Investments, która jest częścią Spar Group.

"W ciągu kilku miesięcy duże polskie konsorcjum dołączy do inwestycji Spar Group w Piotra i Pawła" - mówi informator portalu.

Przedwstępną umowę podpisano w maju. W lipcu zgodę na transakcję wyraził UOKiK, jednak z ostateczną umową grupa Spar czekała na zakończenie roku fiskalnego 2018/2019.

Zobacz także: Oglądaj też: TSUE a sprawa frankowiczów. Ekspert: "nie tak prosto, dotyczy tylko kredytów indeksowanych"

Żadna ze stron umowy na razie nie chce komentować sprawy.

Trzy spółki należące do grupy Piotr i Paweł od roku znajdują się w postępowaniu sanacyjnym. Postępowanie umorzono, jednak przedstawiciele grupy zapowiadali, że będą się od tej decyzji odwoływać.

Sieć Piotr i Paweł liczy obecnie ok. 70 sklepów. W ciągu najbliższych miesięcy grupa Spar planuje zmienić ich szyld na Spar, Spar Express i Eurospar.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(15)
szczecinianin
4 lata temu
juz tam nigdy nic nie kupię
Marcin
4 lata temu
Wszystko co polskie niszczą
Polak
4 lata temu
Różne były Piotry i Pawły, ale w CH Plaza był niemal idealny. Poza promocjami to było raczej drogawo, ale zawsze świeżo, czysto a ekspedientki miłe. Szkoda że Polakom nie wyszło. PS. Swoją drogą rodzice mają na osiedlu warzywniak gdzie ostatnio 3 z 5 artykułów kupiłem taniej niż w Kauflandzie. Z tymi marżami to chyba nas kantują te sieciówki
sio
4 lata temu
Dynda mi i powiewa taka informacja.
Jemio
4 lata temu
Polskie markety mając duże obciążenia kredytowe przy wysokiej stopie kredytowej, muszą ratować płynność dużymi marżami, co z kolei wymusza wyższe ceny, niż u zagranicznej konkurencji. Polityka EU, która pod przykrywką równej konkurencji, promuje silne bogate struktury koncernów spożywczych starej unii, nie pozwala na rozwój rodzimych firm, ubogich nowych członków Unii.