Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Dwa ważne dzienniki w Polsce mają nowego właściciela

301
Podziel się:

Spółka Pluralis B.V., której akcjonariuszem jest Soros Economic Development Fund, zwiększyła swoje udziały w Gremi Media S.A. Dzięki temu ma ich już 57 proc., w efekcie kontroluje wydawcę m.in. dzienników "Rzeczpospolita" oraz "Parkiet" - informuje agencja Bloomberga.

Dwa ważne dzienniki w Polsce mają nowego właściciela
Miliarder i filantrop George Soros (Bloomberg via Getty Images, Bloomberg)

Holenderska spółka Pularis B.V. kupiła dodatkowe 20 proc. udziałów spółki Gremi Media, która wydaje m.in. dzienniki "Rzeczpospolita", "Parkiet", "Sport", a także miesięcznik "Uważam Rze Historia".

O transakcji poinformowała agencja Bloomberga. Jak podkreśliła, akcjonariuszem nowego właściciela wydawcy, jest fundusz miliardera i filantropa George'a Sorosa - Soros Economic Development Fund.

Wcześniej głównym akcjonariuszem Gremi Media była spółka KCI, która należy do polskiego biznesmena i producenta filmowego Grzegorza Hajdarowicza. Bloomberg informuje, że przedsiębiorca "wielokrotnie narzekał na presję polityczną na rynku medialnym".

"Rządząca partia Prawo i Sprawiedliwość stara się zacieśnić kontrolę nad niezależnymi mediami w Polsce, starając się utrzymać u władzy trzecią kadencję z rzędu w zaciętych wyborach zaplanowanych na 15 października" - zaznacza Bloomberg.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Saint-Gobain: Czy zielony ład może być szansą na rozwój gospodarki w Polsce?

Ile nowy właściciel zapłacił m.in. za dzienniki "Rzeczpospolita" i "Parkiet"?

Kwota, jaką zapłacono, nie została jednak ujawniona, ale serwis wirtualnemedia.pl przedstawił szacunkowe wyliczenia, z których wynika, że czwartkowa transakcja opiewała na ok. 33 mln zł.

Zaznaczmy, że proces zmiany właściciela Gemi Media zaczął się wiele miesięcy temu. "Na przełomie 2021 i 2022 roku KCI, kontrolowane właścicielsko przez dwie spółki Grzegorza Hajdarowicza, sprzedało po 140 zł za sztukę 691,3 tys. akcji Gremi Media stanowiących wówczas 40 proc. kapitału spółki i dających 37,6 proc. głosów na walnym zgromadzeniu" - piszą wirtualnemedia.pl.

Serwis dodaje, że w tym momencie spółka Pluralis z siedzibą w Amsterdamie ma pod kontrolą 52 proc. kapitału Gremi Media. Na walnych zgromadzeniach do dyspozycji będzie też miała 57 proc. głosów.

Wirtualnemedia.pl w 2021 r. informowały, że kupnem "Rzeczpospolitej" oraz "Parkietu" zainteresowany był PKN Orlen, który wcześniej nabył grupę wydawniczą Polska Press, która w ubiegłym roku wydawała 20 dzienników regionalnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(301)
Magii-ster
2 tyg. temu
Niech jeszcze przejmie Super Express, bo też nie czytam i nie oglądam tych szkodliwych click-bajtow (ws. wojny, sędzi zdrajcy robi to na czym zależy Federacji Rosyjskiej). Niech się konsultują z generałami zanim coś opublikują.
Front
9 miesięcy temu
Dlaczego to znowu Tusk winny? Kaczyński sprzedaje Polskę i cicho sza?
Wojciech
9 miesięcy temu
Soros to osoba któa sprzeciwia się konserwatywnym i tradycyjnym ruchomw Polsce. Stare, niemodne i nie na czasie? Jeszcze zatęsknimy za tradycją... Rzeczpospolita to portal/prasa uzawana jak dotąd w Polsce za poważne źródło informacji. Teraz? Niech każdy kto chce, dopowie sobie sam komentarz.
Jon
9 miesięcy temu
Lenin wieczne żywy.
Janek
9 miesięcy temu
Czyli wiadomo co jeszcze jest ściekiem i szczujnią , TVN, Rzeczpospolita......
...
Następna strona