Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac.
KB
|

Stają fabryki Mercedesa w Europie. Brakuje półprzewodników

95
Podziel się:

Niemiecki koncern motoryzacyjny Daimler produkujący samochody marki Mercedes-Benz zmuszony jest do częściowego zawieszenia produkcji w europejskich fabrykach. Wszystko przez niedobór półprzewodników. Braki te mogą dać w kość producentom nawet przez trzy lata – oceniają analitycy z USA.

Stają fabryki Mercedesa w Europie. Brakuje półprzewodników
W fabrykach brakuje półprzewodników - staje produkcja samochodów. Bernd Settnik (PAP/DPA)
bECAQXed

Po BMW, także Daimler musi ograniczyć produkcję swoich pojazdów. Wszystko przez globalny niedobór półprzewodników.

Firma poinformowała właśnie, że wyśle na kilkudniowe postojowe tysiące pracowników z zakładów Mercedesa w Sindelfingen, Rastatt i Bremie – donosi Deutsche Welle.Taśmy produkcyjne staną także w fabryce w węgierskim Kecskemet – prawdopodobnie do połowy sierpnia.

Zobacz także: Zrywane kontrakty i drożyzna. Bolączki budowy dróg w Polsce
bECAQXef

Daimler nie podaje, ilu dokładnie pracowników będzie musiało zostać w domach. W zakładach w Bremie zatrudnionych jest 12 tysięcy osób, w Rastatt 6,5 tys., w Sindelfingen 25 tys., w Kecskemet 4,7 tys.

Pracownicy tych zakładów w ubiegłych miesiącach już kilkakrotnie byli wysyłani na postojowe w związku z pandemią koronawirusa i aktualnym kryzysem na rynku półprzewodników, który daje się we znaki także innym producentom.

Pod koniec ubiegłego tygodnia koncern BMW poinformował o częściowym wstrzymaniu produkcji w swojej fabryce w Ratyzbonie. Już wcześniej bawarski koncern ograniczył pracę zakładu w Lipsku. Podobne problemy ma także Volkswagen.

bECAQXel

Pandemia i lockdowny ograniczyły w 2020 r. ilość zamówień na nowe samochody. Koncerny motoryzacyjne ograniczyły więc zakupy półprzewodników, niezbędnych przy produkcji nowoczesnych pojazdów.

Szybkie odbicie gospodarcze połączone z globalnym wzrostem zapotrzebowania na artykuły elektroniczne w pandemii, doprowadziły jednak do niedoboru półprzewodników. W konsekwencji produkcja samochodów trwa o wiele dłużej, co odczuwają klienci próbujący zamówić w salonach fabrycznie nowy pojazd.

Zdaniem ekspertów z IBM, zawirowania jeśli chodzi o dostawy półprzewodników mogą potrwać nawet trzy lata.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bECAQXeG
Źródło:
Deutsche Welle
KOMENTARZE
(95)
Jan
2 tyg. temu
zamowilem Mercedesa GLE300d w Marcu mamy wrzesien i auta niema iniw wiadomo kiedy bedzi (ale stoi w niemczech od 2-miesiecy )
wacek Wicka
miesiąc temu
Kurczę jak to kiedyś się samochody robiło - prosto, bez jakichś tam półprzewodników, komponentów elektronicznych? Naprawa w drodze kluczami kombinerkami i młotkiem ewentualnie, do rozładowania złości... Gdzie te czasy?
Marek
miesiąc temu
Ale co za problem? Salony i place przy nich są wypełnione po brzegi. Po drugie, czy sprzedano już wszystko z 2020? Nowe samochody nawet zarejestrowany czekają na klientów.
bECAQXeH
Ehhhh
miesiąc temu
To ja już nic nie rozumiem... ograniczyli zakup podzespołów bo spadło zainteresowanie nowymi autami w momencie gdzie dane mówią że sprzedawano rekordową ilość aut a potem piszecie że brakuję towaru... to zmniejszyli zakup półprzewodników czy ich brakuje? Odnoszę wrażenie, że producenci grają na zwrost cen...
zadowolony
miesiąc temu
mnie sie udalo kupilem toyote city od reki
...
Następna strona