Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Łukasik
Marcin Łukasik
|
aktualizacja

Szokujące wyniki badań o transformacji cyfrowej. Biznes za bardzo skupia się na technologii

9
Podziel się:

Aby umacniać silną pozycję na rynku, firmy powinny nie tylko zajmować się budowaniem skali swojego biznesu, ale też poszukiwaniem i rozumieniem trendów kształtujących przyszłość. W cyfrowej gospodarce obie te postawy są ze sobą ściśle sprzężone.

Firmy wciąż kojarzą transformację cyfrową wyłącznie z transformacją technologiczną.
Firmy wciąż kojarzą transformację cyfrową wyłącznie z transformacją technologiczną. (WP.PL, Piotr Urbaniak)

Każdy przedsiębiorca, który chce by jego biznes był konkurencyjny, już teraz powinien zapoznać się z trendami, takimi jak technologie chmurowe, nomadyzm czy robotyzacja. Z badania Future Thinkers wynika jednak, że choć rozumiemy potrzeby technologiczne, to nie zawsze wiemy, jak wykorzystać je w relacji z klientami.

O najważniejszych trendach przyszłości eksperci rozmawiali podczas wydarzenia Dell Technologies Forum. Oprócz głównej ścieżki tematycznej, czyli realnych przykładów wdrożeń transformacji cyfrowej, ważnym punktem spotkania jest również prezentacja raportu Future Thinkers.

Jest to nowatorski projekt tworzony przez Dell Technologies wspólnie z partnerami: Digital Excellence, CIONET, infuture.insitute Natalii Hatalskiej i SAP. Kluczową rolę odegrało ponad 150 ekspertów – profesjonalistów różnych branż, dyrektorów IT, innowacji i marketingu – którzy dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Zobacz także: Relacja z Konferencji Dell Technologies Forum

Celem projektu było spojrzenie w przyszłość i określenie najważniejszych trendów, czynników zmian, które będą kształtować makro otoczenie biznesowe w perspektywie najbliższej dekady. W ramach programu przeprowadzono warsztaty w kilku miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie i Gdańsku.

Jakie będą najważniejsze trendy, które wpłyną na budowanie strategii rozwoju do 2030 roku? Wśród dziesięciu najważniejszych, zdaniem uczestników, czynników znalazły się takie obszary, jak: Silver Tsunami (starzejące się społeczeństwo), On-Cloud (wszystko dostępne w chmurze) czy Nomadic Workstyle (brak stałego miejsca pracy, biura).

- Cyfrowa transformacja może dotyczyć wszystkich obszarów: systemu pracy, pozycjonowania, projektowania produktów, ekosystemu partnerów, linii produkcyjnych czy środowiska pracy. Większość podmiotów myśli o transformacji i stopniowo ją wdraża. Transformacja to wymóg, bo dziś każda firma jest firmą IT - tłumaczył Dariusz Piotrowski, General Manager Dell Technologies Polska. Efekty prac grup projektowych z programu Future Thinkers pogłębiono także o dodatkowe badania ilościowe. Co się okazało? Aż 90 proc. respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że transformacja cyfrowa redefiniuje branże w zasadniczy sposób, dając biznesowi nowe możliwości działania, niewykonalne w przeszłości.

Jednocześnie firmy wciąż kojarzą transformację cyfrową wyłącznie z transformacją technologiczną. Zapominają o innych czynnikach: społecznych, środowiskowych, ekonomicznych czy prawno-regulacyjnych.

- Transformacja cyfrowa wciąż kojarzy się wyłącznie z transformacją technologiczną. Oczywiście, od technologii nie uciekniemy – każda firma jest dziś firmą technologiczną. Ale przecież nie tylko technologie mają wpływ na dziejące się dziś zmiany – na funkcjonowanie firm wpływają także czynniki społeczne, środowiskowe, ekonomiczne. Tymczasem okazuje się, że duża część firm nie bierze ich w ogóle pod uwagę. To o tyle problematyczne, że zbytnia koncentracja na technologiach nie pozwala na obiektywne spojrzenie na rzeczywistość - mówi Natalia Hatalska.

W efekcie, choć transformacja cyfrowa jest przeprowadzana od 20 lat, to wciąż w większości przypadków wdrażana jest nieskutecznie (tak wg badania ocenianych jest 70 proc. działań firm prowadzonych w związku z transformacją cyfrową).

Eksperci są zgodni. Aby móc przeprowadzić skutecznie proces transformacji cyfrowej, głównym zadaniem powinno być nie tylko zrozumienie, jaką technologie firmy powinny wykorzystać, a raczej w jaki sposób transformacja cyfrowa wpłynie na ich relacje z klientami i jak zbudować organizację, która będzie w stanie proaktywnie odpowiadać na ich potrzeby.

Materiał przygotowany przy współpracy z Dell Technologies

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(9)
Piotr
4 lata temu
Dell daje wsparcie na oprogramowanie i sterowniki na 3 lata od wypuszczenia modelu a np. HP zrobił osobne sterowniki nawet do Windowsa 10 w wersji 1903. Miałem 2 razy Della a teraz mam HP. Dell widać że jest z robiony z dobrej jakości materiałów w porównaniu z innymi markami, rzadko się psuje. Wadą jest natomiast wyższa cena, gorsze parametry podzespołów i krótkie wsparcie jeśli chodzi o sterowniki.
Ktoś
4 lata temu
Cięcie kosztów. Reszta jest nieistotna. Jakość?zapomnij. Żadne inne zmiany nie kasują stanowisk pracy czy zwiększają produkcję. Innowacja? Raczej tandeta za cenę złota.
ech
4 lata temu
ale trend jest inny. Zarządzający się nie zastanawiają, jaką technologię wybrać, tylko teraz technologię tworzy się pod potrzeby. SAP i Dell po swych wynikach finansowych mogiby zauważyć, że są w błędzie.
panasonic
4 lata temu
niech lepiej się dell zajmie podniesieniem jakości, dwa firmowe lapki padły w ciągu 10 miesięcy, dramat.
GJW
4 lata temu
Tajemnice i patenty firm nie mogą nigdy być w chmurze czy obcych serwerach. Za wszystko się płaci. Wynalazca, konstruktor, firma, sprzedawca, klient, serwis itd.