Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Telekomy i firmy pocztowe mają nieprzejrzyste strony i aplikacje. UKE ostrzega

1
Podziel się:

Serwisy internetowe oraz aplikacje mobilne firm telekomunikacyjnych i pocztowych mają problemy z dostępnością - stwierdził Urząd Komunikacji Elektronicznej. Po przeprowadzenie badań stron i aplikacji UKE wnioskuje o prace nad poprawą dostępności. Kilka firm otrzymało ocenę niedostateczną od Urzędu po przeprowadzonym badaniu.

Telekomy i firmy pocztowe mają nieprzejrzyste strony i aplikacje. UKE ostrzega
Strony internetowe i aplikacje mobilne telekomów i firm pocztowych mają problemy z dostępnością (zdj. ilustracyjne) (Pexels)

UKE zbadał dostępność serwisów pod kątem obsługi ich przez osoby z niepełnosprawnościami czy przez osoby starsze. Regulator sprawdzał przede wszystkim, czy takie osoby mają pełny dostęp do jego treści, mogą te treści zrozumieć oraz skorzystać z wygodnej nawigacji, czy interakcji z serwisem. Urząd sprawdził 34 strony internetowe przedsiębiorstw telekomunikacyjnych oraz 15 stron firm pocztowych.

Wyniki badania UKE

Urząd stwierdził pogorszenie poziomu dostępności cyfrowej u dwóch telekomów, jak i u dwóch operatorów pocztowych.

Cztery firmy telekomunikacyjne natomiast poprawiły swój wynik od czasów poprzedniego badania. W przypadku przedsiębiorstw pocztowych wynik ten jest jeszcze lepszy - sześć stron internetowych cechuje się lepszą dostępnością.

Zobacz także: Presja płacowa. "Inflacja to ukryty podatek"

Ponadto Urząd zbadał również 20 aplikacji mobilnych. Tylko dwie otrzymały ocenę dobrą. Sześć - ocenę dostateczną, a pięć - niedostateczną. Pozostałe otrzymały pozytywną ocenę dostępności.

UKE: strony i aplikacje wymagają poprawy dostępności

"Wyniki jednoznacznie pokazują, że zarówno serwisy internetowe, jak i aplikacje mobilne nadal wymagają pracy nad wdrożeniem dostępności" - ocenił UKE.

W przypadku aplikacji najczęstszymi zastrzeżeniami były zbyt małe litery, czy drobne symbole na zakładkach aplikacji. Dla osoby niewidomej problem stwarzał natomiast błędne odczytywanie ekranu przez telefon.

Jeżeli chodzi o strony internetowe, to w przypadku firm pocztowych najczęstszym błędem było złe przedstawianie informacji. Kolejnym - brak nazewnictwa poszczególnych elementów na stronie.

Serwisy internetowe telekomów najczęściej zapominały o nazewnictwie poszczególnych elementów na stronie. Oprócz tego UKE zarzucił też im m.in. brak wpisania tekstu alternatywnego do wszelkich treści nietekstowych, a następnym często popełnianym jest niepoprawny kod.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
internet
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Hania
3 lata temu
Strona Orange jest fatalna pod względem dostępności. Zlikwidowano kontakt z biurem obsługi klienta poprzez e-mail, za to są opisy zdjęć. Formularz kontaktowy i czat są niedostępne dla niewidomych klientów. Dodatkowo wiadomości wysyłane przez czat mają limit znaków. Dla osoby niewidomej ważniejsza jest informacja, że na zdjęciu jest uśmiechnięta dziewczyna ze smartfonem w ręce, czy łatwy kontakt z biurem obsługi klienta?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Hania
3 lata temu
Strona Orange jest fatalna pod względem dostępności. Zlikwidowano kontakt z biurem obsługi klienta poprzez e-mail, za to są opisy zdjęć. Formularz kontaktowy i czat są niedostępne dla niewidomych klientów. Dodatkowo wiadomości wysyłane przez czat mają limit znaków. Dla osoby niewidomej ważniejsza jest informacja, że na zdjęciu jest uśmiechnięta dziewczyna ze smartfonem w ręce, czy łatwy kontakt z biurem obsługi klienta?