Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Tesco i Lidl starli się w brytyjskim sądzie. Jest wyrok ws. logo programu Clubcard

5
Podziel się:

Sąd Najwyższy w Wielkiej Brytanii wydał wyrok ws. logo Tesco Clubcard, czyli programu zapewniającego klientom niższe ceny produktów. Według Lidla jest to kopia znaku niemieckiej sieci - informuje agencja Bloomberga. Batalia sądowa toczy się od 2020 r.

Tesco i Lidl starli się w brytyjskim sądzie. Jest wyrok ws. logo programu Clubcard
Spór Lidla z Tesco rozstrzygnie sąd (Getty Images, 2022 Matt Cardy)

Zdaniem Lidla Tesco bezprawnie używa żółtego kółka na niebieskim tle, jako logo programu lojalnościowego pod nazwą Clubcard. Sprawa ciągnie się od kilku lat. W październiku 2022 r. Benet Brandreth, reprezentujący sieć Lidl, wskazał przed londyńskim sądem, że brytyjska sieć marketów użyła znaku, aby skorzystać z reputacji konkurenta jako sieci oferującej, jak twierdzi, produkty wysokiej jakości w niskiej cenie.

W środę (19 kwietnia) wyrok w tej sprawie wydał Sąd Najwyższy w Londynie. Zwycięzcą batalii okazał się Lidl. Sędzia Joanna Smith stwierdziła, że niemiecka sieć poniosła szkodę w związku z akcją promocyjną Tesco. Dodała, że znaczna część konsumentów mogła być oszukana.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Oto "warunek konieczny" do tego, by inflacja spadła. Rząd próbuje to robić

Tesco nie odpuszcza Lidlowi ws. logo Clubcard

Brytyjka sieć już zapowiedziała, że w sporze nie odpuści. Rzecznik Tesco poinformował, że firma będzie się odwoływać od wyroku. Z kolei jego lidlowski odpowiednik stwierdził, iż konkurent wprowadzał w błąd klientów, gdy powinien ich wspierać w związku z wysoką inflacją, jak relacjonuje agencja Bloomberga.

Co ciekawe, sąd stwierdził, że nie było celowego zamiaru ze strony Tesco, aby skopiować logo Lidla. Wygląda zatem na to, że gigancie spotkają się jeszcze na sali sądowej. Nie jest jeszcze jasne, jakie dokładnie konsekwencje grożą brytyjskiej sieci, jeśli wyrok zostanie utrzymany.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
ola
12 miesięcy temu
Litości... że niby ludzie idący do Tesco myślą, że kupują tam lidlowskie produkty? czy Lidl ma ludzi, aż za takich idiotów? wszystkich? i o jakich stratach tu mowa? bo ludzie zrobili zakupy w tesco, a nie lidlu? to się nazywa wolny rynek, a nie że ich zmyliło logo na karcie lojalnościowej! słońce na niebie też pozwą? przecież to też żółte koło na niebieskim tle?
Tylko spokój...
12 miesięcy temu
Niech Lidl poda do sądu władze Ukrainy za zbytnie podobieństwo flagi UA do logo Lidla... Niektórym to całkiem już się sufit oberwał...
Ted
12 miesięcy temu
Tesco w Polsce - upada.
Hipis
12 miesięcy temu
Nie macie co robić, to się brazlujcie ...
Polak UK
12 miesięcy temu
Gdyby nie ten tekst, to nie wiedziałbym o co Lidlowi chodzi. Kupuję w Tesco i polskich sklepach.