Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Tramwaje z Pesy pojadą do Sofii i Moskwy

0
Podziel się:

Zakłady Pesa w Bydgoszczy podpisały kontrakty na dostawy 20 nowych
tramwajów do Sofii i 120 tramwajów do Moskwy. Tramwaje z Pesy jeżdżą już w siedmiu polskich
miastach i trzech krajach.

Zakłady Pesa w Bydgoszczy podpisały kontrakty na dostawy 20 nowych tramwajów do Sofii i 120 tramwajów do Moskwy. Tramwaje z Pesy jeżdżą już w siedmiu polskich miastach i trzech krajach.

Jak poinformował w piątek rzecznik firmy Michał Żurowski, Pesa podpisała umowę na dostawę do Sofii 20 nowych tramwajów. Do stolicy Bułgarii trafią pojazdy typu Swing, które używane są m.in. w Warszawie.

"Możemy już także oficjalnie potwierdzić podpisanie drugiego, znacznie większego kontraktu z przedsiębiorstwem przewozowym w Moskwie. Do stolicy Rosji dostarczymy w latach 2014-15 aż 120 nowych tramwajów" - powiedział PAP Żurowski.

Na prośbę strony rosyjskiej wartość i szczegóły techniczne kontraktu nie są na razie ujawniane przez bydgoskiego producenta. W przyszłym tygodniu delegacja z Rosji odwiedzi fabrykę w Bydgoszczy.

"Do stolicy Rosji trafi typ pojazdu, który dotychczas nie był przez nas nikomu oferowany. Konstrukcja będzie jednak bazować na sprawdzonych już rozwiązaniach technicznych obu produkowanych już przez nas typów tramwajów" - zaznaczył rzecznik.

Bydgoski producent nie był faworytem przetargu w Moskwie. Po długich negocjacjach dostał jednak zamówienie, gdy z udziału w przetargu zrezygnował jego faworyt - kanadyjski koncern Bombardier.

Według informacji pojawiających się w rosyjskich mediach, wartość umowy może sięgać około 900 mln zł, choć rzecznik Pesy dementuje tę kwotę. Na taką wartość szacowano wartość przetargu po jego ogłoszeniu.

Pesa dotychczas dotarczyła tramwaje na Węgry, do Rumunii i Rosji (Obwód Kaliningradzki). Bułgaria jest czwartym rynkiem zagranicznym, na który wszedł bydgoski producent. W Polsce tramwaje Pesy jeżdżą w siedmiu miastach, najwięcej ich jest w Warszawie.

Pesa specjalizuje się w budowie, modernizacji i naprawach taboru kolejowego, lokomotyw i tramwajów. Polski producent, zatrudnia ok. 3700 pracowników. Tradycje firmy sięgają 1851 r., kiedy to w Bydgoszczy powstały Warsztaty Parowozowe Pierwszej Klasy, działające w okresie PRL jako ZNTK Bydgoszcz. (PAP)

olz/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)