Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

TV Republika traci reklamodawców. To już masowy odwrót

97
Podziel się:

Kolejne firmy wycofują się z reklamowania na antenie Telewizji Republika. Jeśli nie znajdą się nowi reklamodawcy, może to być nie bez znaczenia dla przychodów stacji, która dopiero trzy lata temu zaczęła przynosić zyski. Na razie jednak firma podnosi stawki za reklamy na fali ogromnego wzrostu oglądalności.

TV Republika traci reklamodawców. To już masowy odwrót
TV Republika, której naczelnym jest Tomasz Sakiewicz, traci reklamodawców. To już masowy odwrót (PAP, Piotr Polak)

O TV Republika, której redaktorem naczelnym jest Tomasz Sakiewicz, zrobiło się ostatnio wyjątkowo głośno po wypowiedzi Jana Pietrzaka na temat imigrantów. W minioną niedzielę satyryk powiedział na antenie tej stacji: "Mam okrutny żart z tymi imigrantami, że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, ponieważ nielegalni nie są ci ludzie, którzy uciekają do lepszego świata".

Nie była to jedyna skandaliczna wypowiedź na ten temat. W środę dziennikarz Marek Król polecił, aby imigrantów "zaczipować jak psy", ewentualnie "wytatuować", bo "będzie taniej".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Co nas czeka w 2024 r.? Ekonomista wskazał najważniejsze wyzwanie

Firmy rezygnują z reklam

W reakcji na te słowa część reklamodawców ogłosiła, że nie będzie się już reklamować w tej stacji. W środę o zakończeniu współpracy ze stacją poinformowała sieć sklepów IKEA. Szwedzki gigant tłumaczy, że nie miał pojęcia, iż jego reklamy pojawiają się w TV Republika. Tak wynika z treści oświadczenia skandynawskiego producenta mebli.

"Sprawdziliśmy z domem mediowym, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. TV Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat. Pakiet kupuje się w całości, nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od 4 stycznia 2024 r. nie będzie już naszych reklam w TV Republika" - wyjaśniła w mailu do redakcji gazeta.pl Katarzyna Broniarek-Niemczycka, dyrektorka komunikacji IKEA Retail.

W środę wieczorem zareagował również mBank. "Nie wspieramy działań tej stacji, dlatego wstrzymaliśmy emisję reklam" - poinformował bank na platformie X. W czwartek, w odpowiedzi na pytania money.pl, firma napisała: "mBank zdecydowanie nie zgadza się z poglądami głoszonymi na antenie Telewizji Republika i sprzeciwia się mowie nienawiści. Obecność reklam w tej stacji to efekt błędu domu mediowego, który kupuje w naszym imieniu czas antenowy w stacjach telewizyjnych. Natychmiast wstrzymaliśmy publikację kolejnych spotów w Telewizji Republika".

W czwartek Business Insider podał, że również firma Adamed Pharma nie będzie kontynuować współpracy z TV Republika i "pracuje nad wdrożeniem powyższej decyzji w możliwie najszybszym terminie".

"Nie dziwi, że Ikea Polska i mBank nie chcą się reklamować w TVP Republika po wypowiedziach Pietrzaka i Króla" - skomentował w czwartek Jacek Nizinkiewicz, dziennikarz "Rzeczpospolitej", w serwisie X. "Kolejni reklamodawcy odwrócą się od stacji ocierającej się o antysemityzm i żartującej z Zagłady, a nowych z grubym portfelem nie przybędzie" - dodał.

Utworzona w 2013 roku Telewizja Republika zaczęła zarabiać dopiero w 2021 roku. Jak podawał serwis wirtualnemedia.pl, stacja miała wówczas 228 tys. zł zysku. Rok później zysk stopniał do 33,8 tys. zł. Danych za rok 2023 jeszcze nie ma.

Stawki za reklamy wielokrotnie w górę

Obecnie nie wygląda na to, by firma musiała martwić się o pieniądze. Jak podają Wirtualne Media, po tym, jak część widowni TVP przeszła do TV Republika, ta ostatnia notuje ogromne wzrosty oglądalności. A to pociągnęło za sobą decyzję o podniesieniu cen za reklamy.

"Stawki za czas reklamowy w Telewizji Republika podwyższono właśnie nawet 22-krotnie, przy programie informacyjnym 'Dzisiaj' 30 sekund kosztuje maksymalnie 12 tys. zł. Stacja, której brokerem jest Polsat Media, wielokrotnie wyższą oglądalność osiąga od dwóch tygodni" - podkreślają Wirtualne Media. Tymczasem jeszcze niedawno 30-sekundowa reklama w tej telewizji kosztowała 550 zł.

Stawki za emisje spotów przy programie "Dzisiaj" wynoszą teraz od 10,5 tys. zł do 11,7 tys. zł w tygodniu oraz ok. 4,8 tys. zł w weekend. Prawie dwa razy więcej kosztuje emisja reklam przy "Przeglądzie prasy niemieckiej" emitowanej przed godziną 20 (8,7 tys. zł).

"Reklama przy porannym programie 'Michał Rachoń. #Jedziemy' kosztuje maksymalnie 3,9 tys. zł, a przy wieczornym cyklu Jacka Sobali 'Mówi się…' - do 6,6 tys. zł. Polsat Media zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej TV Republika od 10 lat" - podsumowują Wirtualne Media.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
media
reklama
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(97)
Obywatel
4 miesiące temu
IKEA - Ingvar Kamprad, założyciel kultowej sieci sklepów meblarskich IKEA oraz jeden z najbogatszych ludzi na świecie, był w czasie II wojny światowej aktywnym nazistą. Teraz ci naziści chce nas pouczać. Już nic nie kupię w IKEA.
Marek
4 miesiące temu
Mamy sex aferę w Wyborczej. Ciekawe czy ci sami reklamodawcy też będą oburzeni?
J-23
4 miesiące temu
Właśnie zastanawiałem się nad bonami IKEA na prezent, cóż będzie inny sklep.
Stanly5
4 miesiące temu
Ja myślałem , że biznes jest biznes. Ja i tak nie kupuję nic w IKEA. Sam badziew. mBank też nie dla mnie. A Żabkę to miałem pod domem a teraz będę musiał iść 500m dalej do innego sklepu. Ale myślę że to mi wyjdzie na dobre.
Dario
4 miesiące temu
Ja teochę nie rozumiem. Jeśli przez 8 lat Republika przynosiła straty, to jak funkcjonowała?
...
Następna strona