Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Czeska firma skarży się na FlixBus. Zarzuca mu stosowanie nieuczciwych praktyk i dumping cen

5
Podziel się:

FlixBus stosuje dumpingowe ceny i niszczy konkurencję - tak uważa czeski przewoźnik i składa skargę do Komisji Europejskiej. Od kilku miesięcy niemiecki przewoźnik jest obecny także w Polsce.

Czeska firma skarży się na FlixBus. Zarzuca mu stosowanie nieuczciwych praktyk i dumping cen

FlixBus stosuje dumpingowe ceny i niszczy konkurencję – tak uważa czeski przewoźnik i składa skargę do Komisji Europejskiej. Od kilku miesięcy niemiecki przewoźnik jest obecny także w Polsce.

- Ponad 9 miesięcy po wejściu na rynek, Flixbus działa po cenach, które pokrywają tylko 55 procent kosztów. Jest to akt nieuczciwej konkurencji, który zagraża działalności innych uczestników rynku – napisał prezes dużej czeskiej firmy pasażerskiej RegioJet Radim Jancura. Adresatem listu jest do unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.

O sprawie informuje serwis Tur-Info.

Jancura przekonuje, że można zrozumieć brak zysków przez pierwsze dwa, trzy miesiące po wejściu na rynek. Jest to wystarczająco długi czas, aby nowy przewoźnik mógł zdecydować, czy przyjęty model biznesowy jest opłacalny.

Prezes RegioJet opisuje praktyki FlixBusa, polegające m.in. na wypychaniu z rynku mniejszych przewoźników, którzy nie zechcą jeździć w zielonych barwach. RegioJet nie ma oficjalnych danych mówiących o rentowności konkurencyjnego przewoźnika; swoje szacunki oparł na założeniu, że pojazdy FlixBus mają średnie wypełnienie w okolicach 80 procent.

Według szacunków, średnie pasażerowie FlixBusa z Pragi do Brna, Pilzna, Liberca, Czeskiego Krumlova i Karlowych Warów płacą 0,35 CZK za 1 km bez VAT. Na innych trasach, gdzie firma już uzyskała monopol, stawki są dwa do trzech razy wyższe.

Od kilku miesięcy charakterystyczne zielone autokary łącza także miasta w naszym kraju. Zastąpiły popularną markę Polski Bus. Ponadto firma sprzedaje bilety lokalnych przewoźników na swojej platformie biletowej. Znana jest z agresywnej polityki cenowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
Lolo
6 lat temu
Flixbus powinien zmienić nazwę na UkroBus. Zamiast tworzyć nowe połączenia z cywilizowanymi krajami powstaje mnóstwo na jakieś ukraińskie slumsy.
Lil
6 lat temu
A co to pasażera obchodzi. Pasażer wybiera najtańszego przewoźnika tak jak przewoźnik wybiera najtańszego pracownika. W końcu busami nie jeżdżą bogacze. Jak podniosą za bardzo ceny to na rynku zaraz pojawi się konkurencja .
Proto
6 lat temu
Konsument ma w czterech literach pochodzenie przewoźnika i wybiera najtańszego. Tak jak pracodawca wybierze najtańszego pracownika. Taniocha działa w dwie strony. Ten chocholi taniec kiedyś zabije wszystkich .
MociumPanie
6 lat temu
Flixbus zastąpił Polski Bus i od razu podniósł ceny. taki jest efekt przejmowania rynków przez dużego przewoźnika.
Kwicoł
6 lat temu
Panowie i Panie czy to jest DAMPING wojna ekonomiczna ,czy ciulanie.