Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KB
|

Ustawa o radiofonii i telewizji po liftingu. Rząd wprowadza zmiany

37
Podziel się:

Mniej reklam w ciągu dnia, promocja europejskich twórców i lepsza ochrona małoletnich – tak w skrócie można opisać najważniejsze zmiany, które niesie ze sobą nowela ustawy o radiofonii i telewizji i ustawy o kinematografii. We wtorek projektami obu ustaw zajmie się rząd.

Ustawa o radiofonii i telewizji po liftingu. Rząd wprowadza zmiany
Nadawca, a także podmiot dostarczający audiowizualną usługę medialną na żądanie będzie musiał zapewniać łatwy, bezpośredni i stały dostęp do nazwisk osób wchodzących w skład jego organów (Flickr, Kancelaria Premiera, Public Domain Mark 1.0)

Na wtorkowym posiedzeniu rząd zajmie się projektem noweli ustawy o radiofonii i telewizji i ustawy o kinematografii. Nowelizacja związana jest z obowiązkiem implementacji dyrektywy PE i Rady ws. koordynacji niektórych przepisów państw członkowskich dot. świadczenia audiowizualnych usług medialnych.

Zobacz także: Marzenia, edukacja dziecka czy emerytura – jak odłożyć na swój cel?

Celem projektu – jak podkreślono w Biuletynie Informacji Publicznej KPRM - jest wprowadzenie regulacji dotyczących prowadzenia działalności w zakresie dostarczania platform udostępniania wideo; modyfikacja reguł umieszczania przekazów handlowych w usługach medialnych; zmiana regulacji dotyczących ochrony konsumentów, a w szczególności małoletnich, jak również modyfikacja zasad promowania i wspierania twórczości europejskiej przez dostawców usług medialnych.

Zgodnie z nowelą poszerzeniu ulegnie katalog podmiotów zobowiązanych do dokonywania wpłat na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Po wejściu w życie nowych przepisów członków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji będzie można odwołać – podając uzasadnienie.

Ponadto nadawca, a także podmiot dostarczający audiowizualną usługę medialną na żądanie będzie musiał zapewniać łatwy, bezpośredni i stały dostęp do nazwisk osób wchodzących w skład jego organów.

To nie wszystko. Zmniejszy się też liczba reklam w ciągu dnia. Projekt przewiduje podział doby na trzy przedziały czasowe: w godz. 6 do godz. 18 – 20 proc. tego czasu może być przeznaczone na reklamę, tj. nie może ona przekroczyć 144 minut; od godz. 18 do godz. 24 – 20 proc. tego czasu może być przeznaczone na reklamę, tj. nie może przekroczyć 72 minut oraz po północy do 6 rano – brak ograniczeń ilościowych w zakresie nadawania reklamy.

Nadal nie będzie można reklamować żadnych wyrobów tytoniowych, w tym papierosów elektronicznych – co jest nowością.

Małoletnim z kolei nie będzie można udostępniać treści nawołujących nie tylko do nienawiści i dyskryminacji ze względu na rasę, niepełnosprawność, płeć, wyznanie lub narodowość, ale również do przemocy w stosunku do ww. grup.

Zmiana przewiduje też modyfikację zasad promowania i wspierania twórczości europejskiej przez dostawców usług medialnych. Na dostawców usług audiowizualnych zostanie nałożony obowiązek, aby 30 proc. ich katalogu stanowiły utwory europejskie.

Nastąpi również rozszerzenie obowiązków wnoszenia wkładu finansowego i nałożenie obowiązku dokonywania wpłat na rzecz PISF na nadawców programów telewizyjnych posiadających siedzibę w innym państwie członkowskim UE, osiągających przychody w Polsce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(37)
wentyl
3 lata temu
Judzenie , kłamstwa , oszustwa w statystykach dalej będą . Z tego nie zrezygnuje TVP PiS , bo dla nich jest lepiej skłócać naród i potem mówić ,że to wina PO i Tuska . Kto tą szczujnię i tak ogląda , reprezentacja też dołączyła stylem do rządu , nic nie robić , nie grać a forsę brać . niech prezydent wszystkich odznaczy orderem Orła białego , to będą popierać PiS do końca swoich dni .
antyPOPiSuar
3 lata temu
Po co ograniczenie reklam? Żeby uprzywilejować wrzoda na tyłku narodu jakim jest TVP. Przed PiSem to był taki sam ropiejący wrzód okradający abonamentem. Telewizja to usługa jak każda inna i jedyne co powinno ją regulować to wolny rynek. Jak będzie za dużo reklam to stracą widownię i tyle
wal-ducha
3 lata temu
Wszystko byłoby okey gdyby te przepisy dotyczyły jedynie tych którzy dostają pieniądze z budżetu państwa a nie np nadawców prywatnych. A po drugie cała gadka o reklamach w czasach youtuba jest totalnie śmieszna i nie przystaje do rzeczywistości. Telewizja dalej będzie tracić widza i to się nie zmieni.
ada
3 lata temu
zero mszy i kościoła, to też będzie?
Patrycja
3 lata temu
więcej mszy i wywiadów z klerykami .
...
Następna strona