Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Dwa razy więcej pasażerów, kolejne trasy, nowe samoloty. Lot rośnie błyskawicznie

17
Podziel się:

Liczba pasażerów Lotu od 2016 roku zwiększyła się dwukrotnie, a jego siatka połączeń rozrosła się 2,5-krotnie. W tej sytuacji polski przewoźnik musiał zdecydować się na zakup nowych samolotów.

Flota długodystansowych dreamlinerów rozrośnie się do 15 sztuk.
Flota długodystansowych dreamlinerów rozrośnie się do 15 sztuk. (Lech Gawuc/REPORTER/East News)

Jak pisze "Puls Biznesu", w przyszłym roku flota Lotu zwiększy się o 12 maszyn Boeinga: cztery typu 787 Dreamliner oraz osiem 737 Max 8. DO tego dojdą cztery mniejsze maszyny brazylijskiego Embraera.

Wszystko po to, by obsłużyć błyskawicznie rosnącą liczbę pasażerów oraz rozwijaną w szalonym tempie siatkę połączeń. Jeszcze w 2016 roku Lot obsługiwał 41 regularnych tras, a obecnie jest ich już 104.

Zobacz także: Wideo: stewardessa zwolniona z LOT: "Samoloty na lotach krajowych są brudne"

Gazeta wylicza, że wprowadzono takie bezpośrednie rejsy dalekodystansowe jak z Warszawy do Los Angeles, Newark, Singapuru, Seulu i Tokio, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark czy z Budapesztu do Nowego Jorku oraz Chicago. Od czerwca 2019 r. ruszą loty do Miami.

Jeszcze w 2016 roku Lot obsługiwał tylko cztery połączenia długodystansowe, a obecnie jest ich już 14. Dużym sukcesem okazały się bezpośrednie loty do Tokio i Seulu - zainteresowanie pasażerów tak duże, że na obu trasach samoloty w tygodniu latają już codziennie.

Loty długodystansowe nie są już całkowicie zdominowane przez Warszawę. Bezpośrednie loty do USA odbywają się także z Krakowa i Rzeszowa, a nawet z Budapesztu. Rozwijane są także loty lokalne dystansach, na przykład Bydgoszczy do Kijowa, ze Lwowa do Poznania, Bydgoszczy i Olsztyna, a także z Gdańska, Wrocławia, Poznania i Lublina do Tel Awiwu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(17)
Matt
6 lat temu
Wszystkim propagandystom i narodowym megalomanom proponuję krótki "reality check". LOT rośnie - to prawda, ale wg informacji samej linii, obecnie w zamówieniu jest 14 maszyn (przy obecnie posiadanych 73). Dla porównania, liczba realizowanych zamówień dla Wizz Air to 273, Norwegian Group - 220, Pegasus Airline - 85 maszyn. LOT jest w trzeciej dziesiątce w Europie pod względem stosunku otwartych zamówień do liczby użytkowanych maszyn (co obrazuje względna planowaną dynamikę rozwoju). Jakość linii jest bardzo niska - doświadczenia osobiste z dość częstych podróży - o czasie trafia się jeden lot na 10. Konkurencyjne linie na tych samych trasach są znacznie bardziej punktualne. Obsługa - czasem jest "leasingowana" - nawet nie umie mówić po polsku.
AW
6 lat temu
Już wkrótce miasta w Polsce będą kończyć się na Aviw
Kamil
6 lat temu
Warto może napisać jakim kosztem się to odbywa- RADYKALNYM pogorszeniem warunków pracy załóg, pogorszeniem stanu samolotów oraz stale obniżanym standardem serwisu. To że flagowy przewoźnik upodabnia się do Ryanaira nie jest raczej powodem do dumy.
nie jestem Kr...
6 lat temu
taki rozwoj ze co chwila im wypada cos z siatki, normalnie drugi ryanair
Vs
6 lat temu
Ta gruba baba kłamie zwolnili ją s pracy bo chciała mieszać w LOT