Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

6 konsorcjów uczestniczy w przetargu na rozbudowę Okęcia

0
Podziel się:

Sześć konsorcjów złożyło oferty na rozbudowę i modernizację Terminalu 1 oraz na projekt i budowę Terminalu 2 na lotnisku Warszawa Okęcie

- poinformowało we wtorek PP Porty Lotnicze w komunikacie.

Oferty złożyły konsorcja: Strabag Polska sp.z o.o, Bouygues Batiment SA, Ferrovial Agroman SA, Hochtief AG, Bilflinger + Berger Bauaktiengesellschaft oraz Skanska International Civil Engineering AB.

Marek Woś, rzecznik prasowy PPL poinformował PAP, że przetarg zostanie rozstrzygnięty prawdopodobnie w czerwcu tego roku.

'Trudno mi w tej chwili określić dokładny termin, możemy przyjąć, że rozstrzygnięcie nastąpi około czerwca tego roku' - powiedział Woś.

Wcześniej przedstawiciele PPL zapowiadali, że przetarg ma zostać rozstrzygnięty na przełomie lutego i marca tego roku.

12 lutego komisja przetargowa w obecności zainteresowanych konsorcjów otworzyła złożone przez nich oferty.

Zawierają one m.in. ogólną koncepcję rozbudowy Międzynarodowego Dworca Lotniczego oraz szczegółową koncepcję programowo przestrzenną pierwszego etapu rozbudowy dworca. PPL nie podało szczegółów ofert.

'Do drugiego etapu zostanie zakwalifikowanych dwóch lub trzech oferentów' - napisano w komunikacie.

Prace przygotowawcze do rozbudowy miały się zacząć na początku tego roku i trwać 12 miesięcy, natomiast budowa terminalu ma trwać trzy lata. Nowy terminal powinien zostać oddany do użytku na początku 2005 roku.

Koszt budowy terminalu szacowany jest na 300 mln USD. Jego przepustowość wyniesie 6,5 mln pasażerów rocznie. Obecnie istniejący terminal, który może obsłużyć rocznie 4 mln pasażerów, ma być powiększony m.in. o specjalny sektor dla VIP-ów.

Pieniądze na rozbudowę lotniska będą najprawdopodobniej pochodziły ze środków własnych przedsiębiorstwa i kredytów. Dokładny sposób finansowania nie został jeszcze ustalony.

Resort transportu przewiduje, że potencjalna przepustowość lotniska na Okęciu (12-14 mln pasażerów rocznie), limitowana przepustowością dróg startowych, wyczerpana zostanie około 2020 roku. W 2015 roku Okęcie obsłuży od 9 mln 360 tys. pasażerów rocznie - w wariancie minimalnym, do 10 mln 450 tys. - w wariancie maksymalnym.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)