Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Alstom z Chorzowa rozpoczyna produkcję pociągów metra dla Rijadu

0
Podziel się:

Francuski koncern Alstom rozpoczął w swej fabryce w Chorzowie produkcję pociągów metra dla Rijadu. Chorzowski zakład będzie odpowiedzialny za produkcję 69 składów o nazwie Metropolis, które trafią do stolicy Arabii Saudyjskiej - podali przedstawiciele Alstomu.

Alstom z Chorzowa rozpoczyna produkcję pociągów metra dla Rijadu
(East News/ADRIAN SLAZOK/REPORTER)

Francuski koncern Alstom rozpoczął w swej fabryce w Chorzowie produkcję pociągów metra dla Rijadu. Chorzowski zakład będzie odpowiedzialny za produkcję 69 składów o nazwie Metropolis, które trafią do stolicy Arabii Saudyjskiej - podali przedstawiciele Alstomu.

Alstom jest jedną z firm tworzących konsorcjum FAST, któremu w 2013 r. Urząd Rozwoju Arriyadh (ADA) udzielił zamówienia na projekt i budowę linii metra nr 4, 5 i 6 w Rijadzie. Wartość całego kontraktu to 5,8 mld euro, a samego kontraktu dla Alstomu - 1,2 mld euro.

Jak poinformował w poniedziałek PAP Marek Gawroński z firmy Alstom, pierwsze trzy składy Metropolis zostaną dostarczone ADA w 2017 roku, ostatnie - do 2018 r. Wkrótce mieszkańcom Rijadu zostanie zaprezentowana pełnowymiarowa makieta tego pociągu.

Zakład w Chorzowie, zatrudniający około tysiąca pracowników, jest jedną z największych fabryk produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywa się tutaj każdy etap produkcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.

Składy Metropolis dla Rijadu składają się z dwóch wagonów o długości 36 metrów. Każdy pociąg obejmie trzy klasy podróży: pierwszą, rodzinną i indywidualną. Pociągi są w 100 proc. zautomatyzowane, będą kursować bez maszynisty.

Pociągi będą miały ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowany system informacji pasażerskiej. Oprócz pociągów Metropolis, Alstom dostarczy m.in. Urbalis - rozwiązanie sygnalizacji CBTC, jak również system podstacji trakcyjnych HESOP. Wszystkie podsystemy zostały zoptymalizowane w taki sposób, aby ograniczyć pobór energii.

Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt znajdują się: we Francji (Valenciennes - inżynieria, Le Creuso - wózki, Villeurbanne - system sterowania pociągiem i monitoringu, Ornans - silniki, Saint-Ouen - sterowanie ruchem kolejowym), Hiszpanii (Madryt - system informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa) oraz w Belgii (Charleroi - podsystemy trakcji i konwerter pomocniczy).

Koncern Alstom rozwija i dystrybuuje kompleksowe usługi, urządzenia i systemy dla sektora kolejowego. Alstom zarządza systemami transportowymi, w tym taborem kolejowym, sygnalizacją, utrzymaniem, modernizacją, infrastrukturą oraz oferuje zintegrowane rozwiązania transportowe. Alstom Transport jest obecny w ponad 60 krajach, zatrudniając 32 tys. pracowników.

W Polsce koncern reprezentowany jest przez Alstom Konstal SA z siedzibą w Chorzowie - jednego z największych producentów taboru kolejowego dla europejskich operatorów. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 1100 pracowników w chorzowskiej fabryce taboru szynowego oraz w Centrum Serwisowym Pendolino w Warszawie.

Zobacz także: Mercedes zamiast robota? Innowacje po polsku

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)